Sommarsammanfattning del 2 - juli

Sommaren kom igång "på riktigt" där i början på juli - det blev varmt och soligt och folk badade, iallafall ett tag. Sen fortsatte regnet men det hände roliga och tråkiga saker ändå. Låt oss kika på hur det såg ut:

Cool arbetare på bryggan i Fjällnora.


TVÅ coola arbetare - Erika lär mig köra fyrhjuling, Jag behöver öva, eh, lite mer på att backa med släp. Nåväl, kul vare!


Nåt jag inte behöver öva på är det här med att baka bullar. SER NI?! Så himla perfekta.


Kolonilotten!!! Har glömt berätta att jag tillsammans med min kompis Stacy har en kolonilott som är en sån himla underbar liten lerplätt <33333 Här på bilden syns vår odling av squash (längst till höger med gula blommor och halm under), potatis (den stora gröna massan), persilja (längst ner till vänster), morötter och rädisor (under fiberduken) och en rejäl mängd ogräs (överallt).
 

Liten squash! fast när jag tog kortet tyckte jag plantan var enorm??? 


Den 12:e juli, efter att ha jobbat ca 5 veckor, tyckte vi att det var rimligt med semester så vi åkte till Nederländerna för att hälsa på mina rötter och släkten!


Vi var på ett klassiskt holländskt kafé i Arnhem (där mormor och morfar bor) och åt tomatsoppa och drack öl.


Här är vi i en liten skog/dunge och tar skydd från regn.


Och här var det lite roligare väder! Solen kikade fram när vi stod på piren i den lilla staden Zutphen.


Erika, stockrosor och en holländsk brevlåda i Zutphen.


En mysig holländsk gata i Zutphen!


Holländsk äppeltårta och irish coffee i Zutphen


En kväll åkte vi med morfar, min morbror Wout och hans fru Carla till nationalparken De Hoge Veluwe. Sand, gräs, skog, hjortar och cykling är vad som erbjuds där. Så himla fint ställe!


Smygselfie med morbror Wout - haha!


Erika på en cykel


Tar selfies medan jag cyklar - oops!

Dagen efter detta mys hoppade vi på tåget från Arnhem och vidare norrut till Groningen och därifrån till byn Peize där min farmor bor. Det får bli i ett tredje sommarinlägg för av någon härlig anledning tar man alltid liiiite fler bilder under ledigheten.
 
 
 

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback