Livsuppdatering

Hej hopp bloggen och eventuella läsare!


Jag får alltid bloggsug när det blir höst, nystart, skolstart osv. Nu är det både höst och en slags nystart - vi har nämligen flyttat! För knappt två veckor sedan (närmare bestämt den 13:e september) gick flyttlasset från vår kära trea i Flogsta låghus tillbaka till min lilla etta inne i stan. Flytten var inte direkt för att vi hatade att ha tre rum att röra oss i och var less på att bo nära många av våra vänner, utan det var mer en ekonomisk grej. Jag har inget jobb mer än Fjällnora än och Erika ska förhoppningsvis få färdigt sitt exjobb denna termin, dock utan CSN-pengar. Vi ska alltså klara av att betala hyra och mat med slantar intjänade några få helgdagar i Fjällnora per månad, vilket blir lite lättare av att bo i en billigare lägenhet. Dessutom får man ju tyvärr inte bo i studentlägenhet om man inte pluggar, vilket vi inte gör enligt papprena längre... Därav har vi nu knökat ner våra prylar i kartonger som trängs i lilla förrådet och minskat ner vårat bohag från 58 till 27 kvadratmeter. Dock har det blivit väldigt bra och mysigt i lilla ettan! Så småningom ska vi få en loftsäng också, så vi får plats med skrivbord där våra datorer kan bo. 


Här sitter gulle-jag iförd morgonrock och ska äta matlådestroganoff i vår nya lägis! Bakom soffan står alltså sängen som ska upp någon meter om typ en månad.

NÅVÄL. Flytten gick sjukt bra och smidigt tack vare vår (Erikas) rigorösa planering, vår noggranna märkning av alla kartonger och jätteJÄTTEbraiga vänner (och min pappi) som bar kartonger, brottades med möbler i smala trappupgångar och åt Polly i stora mängder. TACK för all hjälp alla!

Jag tänker mig att jag snart ska sammanfatta sommaren litegrann här i bloggen, för att det är kul att ha massa bilder och minnen sparade på ett ställe. Hoppas ni är pepp för det är jag! 
 

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback