Embracing my inner tant

Hej!

Hur är läget? Här är läget bra! Har parkerat röven i soffan efter en dag på stan med min syster Linde och Erika. Linde bor ju på Gotland i vanliga fall men helgen + idag var hon i Uppsala så jag paxade henne en dag. Supermysigt! Vi åt lunch på Cupido, gjorde några ärenden på stan och det bästa av allt - spontanshoppade garn och mönster till en tröja som vi ska sticka båda två!!! Så himla mysigt och tantigt, nu får vi typ sitta i varsin soffa och sticka och skypea med varann under tiden! Tröjan/koftan ser ut såhär:


Jag ska sticka i färgen på bilden och syrran har en ljusare grå färg. Så pepp!

Efteråt gick vi till sjukhuset, syrran skulle ge blod medan jag och Erika skulle skriva in oss för blodgivning. Så snart blir jag äntligen blodgivare på riktigt! Sen gick vi hem till oss och började sticka lite, sen var syrran tvungen att dra till färjan så jag ställde mig och lagade mat. Nu är maten slut och jag funderar om ett glas måndagsvin vore på sin plats... Ska se film med min andra syrra Majo snart, hon bor i Skottland men vi har tagit oss för att vi ska se alla Marvel Cinematic Universe-filmer så vi kollar samtidigt och skypear under tiden så blir det typ som en vanlig filmkväll. Bra grej! Dock har vi bara tre filmer kvar nu, så nu behöver jag tips på bra filmer vi kan se sen. Hit me please :)))) alla sjutton tusen bloggläsare...
 
Nåväl annars händer här inte så mycket! Ska träffa Helen i morgon, kanske skörda lite potatis och grönkål i min kolonilott som den tant jag är/försöker vara. Kanske plocka lite tantig svamp också? Vore mysigt!

Puss hejs!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tootiki

Meeeh! Nu blev jag ORIMLIGT pepp på att också tanta mig. Tentaveckorna får ta och rappa på lite så vi kan ha dendär stick-ochfilmkvällen snart.

Alltså Marvel. Kan vara det bästa någonsin. Right up där med Star Wars. <333333

Svar: JA! myyyyys :D
Roos

2015-10-07 @ 23:06:59

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback