Svampplockning och svampätning

Hej!
 
Eftersom jag ännu inte börjat mitt exjobb och inte heller läser nån annan kurs eller jobbar så har jag ledigt en massa dagar. Dödsskönt men ibland lite segt, så jag försöker hitta på projekt typ som att tvätta (gjorde det igår). Idag har jag varit i skogen med mamma! Vi plockade trattkantareller, fikade i solen och plockade mer svamp. På vägen hem cyklade vi genom Hågaby och passade på att plocka med oss en massa fallfrukt från äppelträden på skolgården där.
 
När jag kom hem har jag alltså rensat svamp, gjort svampsås till pastan till middag (eller ja Erika gjorde väl den) och bakat äppelpaj till efterrätt. Asvärt! Det blev svamp kvar också som jag har på tork nu så vi kan äta svamp senare också!
 
Två glada i skogen!
 
Svampskörden
 
Äppelpajen som jag tryckte för tio minuter sen. Ska nog ta en bit till nu...
 
 

Kommentarer
Postat av: Jet

Myyyyysigt!!!

2014-10-01 @ 22:00:23
Postat av: Jet

Och fin header!

2014-10-01 @ 22:01:03
Postat av: Marjolein

Nom!

Postat av: Jet

Har du läst dina gamla blogginlägg? Så söta!

2014-10-01 @ 22:07:36
Postat av: David

Ziet er goed uit...

2014-10-02 @ 22:17:18
Postat av: Ankan

Åh va mysigt! Så fint också att ta tillvara på det som finns i naturen!! Å sen äta upp det ^^

2014-10-13 @ 00:21:44

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback