En trevlig lista!

Helluuuu här kommer en härligt lång lista som jag snott från Hanapee (älskar henne) och tänkte fylla i! Kul va!

 

1. Hur gammal är du om fem år? 28 år! Wot

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min yngsta syrra och min mamma! Och Erika för vi sov i samma säng.

 3. Hur lång är du? 169 cm

 4. Vilken är den senaste filmen du sett? Eh vet ej?! Såg alla Harry Potter-filmer ganska nyligen så jag antar att det är Harry Potter and the Deathly Hallows part 2.

 5. Vem ringde du senast? Ett 018-nummer jag inte minns vem det går till tydligen?

 6. Vem ringde dig senast? Sofia

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Hahaha en sammanfattning av stallmötet som jag inte orkar citera

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms - för den som inte vågar prata (dvs jag)

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? För ca 1,5 timme sen när hon åkte härifrån

 11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du i dag? Typ 8 när Erika drog till skolan. Somnade om och sov till 9.30... aaaah drömmen

 13. Vilken är din favoritjulsång? Koppången med Anne Sofie von Otter (obs är seriös)

14. Vilken är din favoritplats? I gropen i soffan (woop är likadan som Hanapee)

15. Vilken plats föredrar du minst? Typ herrarnas omklädningsrum på Björklingebadet? Euw (brukar alltså städa där när jag jobbar, gillar ej att hänga där som en knäppis)

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Alltså vet ej? Antingen i nåt soft varmt land där jag typ jobbar med att rädda koalor från skogsbränder men mer troligt i en villa i nån liten ort med en snorig unge och en volvo? Hoppas jag har en häst iaf

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? VARGAR!!!! Alltså fan vad jag var rädd för vargar. Minns mina vargdrömmar bättre än de flesta drömmar jag drömt nu som typ vuxen?

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Minns ej varför men minns att jag skrattade rakt ut flera gånger på Vickans fest i helgen

19. Hur stor är din säng? 140!

 20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar skruttig macbook och stooooor flashig stationär speldator

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan nästan jämt

22. Hur många kuddar har du i sängen? En

 23. Hur många landskap har du bott i? Uppland och... Nederländerna (provinsen Groningen hehe)

24. Vilka städer har du bott i? Uppsala och Groningen

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor!!! 

 26. Är du social? Ibland? Alltså älskar att umgås med folk jag känner och är bekväm med men är värsta awkward när jag inte känner folk? Tar aslång tid oftast att lära känna folk bra. Gillar även soffgropen mer än folk ibland.

27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry's cookie dough <333333

28. Vilken är din favoritefterrätt? Pannacotta typ? 

29. Tycker du om kinamat? Ja helt ok!

30. Tycker du om kaffe? Mmmmmm ibland? Älskar kaffe ibland och ibland dricker jag för att jag känner mig tvungen?

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe

32. Sover du på någon särskild sida? Vänstra sidan av sängen om man står upp med fönstret i ryggen och fejset mot sängens fotända liksom. Erika kallar det höger sida pga hon relaterar från vilken sida det är när man ligger i den? På rygg obvi annars blir det ju vänster igen. Aja behövde tydligen skriva av mig om detta? Sover iaf på mage.

33. Kan du spela poker? Ja typ

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja

35. Är du en beroendemänniska? Ja är så beroende av min mobil? Är löjligt

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nä och det är tur för det är MIN dag mvh treåring

37. Vill du ha barn? Ja helst nu (känner jag instinktivt men förnuftigt så nä inte än)

38. Kan du några andra språk än svenska? English och tyska typ och holländska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej är ej dramatisk

 40. Föredrar du havet eller en bassäng? En sjö helst

41. Vad spenderar du helst pengar på? God mat eller fika

 42. Äger du dyrbara smycken? Ja! Har ett asfint specialdesignat halsband med en DNA-spiral och en Efva Attling-ring, båda i silver. Älskar dem!! Fått av Erika såklart.

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Hatar tv, älskar netflix

 44. Kan du rulla med tungan? Nä vet typ ej vad det är?

 45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv för jag skrattar varje gång jag drar ett skämt? Sånt charmigt drag

46. Sover du med gosedjur? Ja <33333333 min älg <3333333

47. Vad har du för ringsignal? Xylofon som är nån standard jobbig skit på iPhone. Vill ha en bra men orkar inte fixa det

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag tror det?

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ett glas vin!!!!

 50. Flirtar du mycket? Nä jag vet inte hur man gör?

51. Kan du byta olja på bilen? Haha nej men kan kolla hur mycket det är kvar? Så imponerande

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej tack gode gud fatta vad dyrt det hade varit (kör som en fegis dvs för sakta oftast)

 53. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på att läsa Kanada av Richard Ford

 54. Läser du dagstidningen? Neeeej bara aftonbladet på mobilen ibland

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej bara 5-ggr-om-året-tidningen Hippson (hästtidning)

56. Dansar du i bilen? Ja om jag är pepp?

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Den franska musikkanalen som de alltid spelar på Friskis i Ekeby

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Skrev upp muffinsformar på handlingslappen för Majo tog slut på dem

 59. När var du i kyrkan senast? På lilla Almas dop

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Kristina Nord, vår underbara kemilärare som jag nog var lite kär i när jag tänker efter? 

 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två veckor kanske? Hade jämt tältsemestrar när vi var små! Typ i Skottland och Gotland osv

 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Min mamma tog med en jättefin bukett med blommor idag! Blev så glad!

63. Vad lyssnar du på just nu? Xboxen som flämtar i vänteläge för att jag har pausat Sex and the City för att skriva detta

64. Har du varit med i tidningen? Tror ej? Förutom födelseannonsen

65. Vad är det konstigaste du ätit? Är ingen daredevil så kan ej toppa "Skorpion" som Hanapee hade skrivit. Men alltså mögelost är ju en konstig grej att äta och det har jag tvingat i mig några gånger?

66. Vem såg dig naken senast? Erika

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och blå

 68. Hur imponerar man på dig? Vet inte ens? Typ självsäkra personer som är coola men inte dryga och genuint trevliga har jag lätt för att tycka om och vilja bli som så kanske det räcker?

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Brukar inte ringa nån utan typ låta det ledsna eller arga samlas på hög (väldigt bra på att hantera skit märker jag)

 70. Har du någon piercing? Öronen och ögonbrynet

71. Din största vinst? ÅÅH haha dressyrtävlingen jag och Midwest vann för en miljon år sedan! Blev så lycklig!!!

72. Civilstånd? I ett förhållande med en tjej som tydligen har ett liv och är ute på pub med en vän??

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, bloglovin (fast i mobilapparna då)

74. Är du fåfäng? Ibland? Vissa dagar älskar jag att vara snygg och bryr mig massor men vissa dagar orkar jag verkligen inte bry mig och vill typ flytta ut i skogen med bara mina Lundhagsbyxor

75. Ångrar du någonting du gjort? Njäe? Tror inte det? Kommer inte på nåt iallafall.

76. Hur gammal är din pappa? 51!

77. Vilket är ditt drömjobb? Ärligt talat så vet jag inte? Jag känner mest att jag vill ha fast anställning, rimlig lön och kontorstid. Och betald semester! 

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Resa jorden runt! Eller iaf resa till mer inspirerande ställen än Rhodos och Paris (älskar iofs dessa ställen) men typ ridsafari i Kenya, vandra i Anderna, snorkla i Maldiverna? Sånt som alla drömmer om men typ 3% gör? Är nog för feg dock

79. Vad har du haft för husdjur? Kaniner, hamstrar, guldfiskar, marsvin och en häst!

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Har bara strumbyxor och kofta på mig just nu för jag spillde vin på klänningen, jag är kissnödig och jag fes högt inför Erika igår

81. Svär du ofta? Ja man är väl cool

82. Sverige när det är som bäst? Typ nån sweet ljummen kväll när man kan sitta ute och bara myyyyyysa och äta nåt gott eller bara prata om livet och ingen fryser och inga mygg är störiga och man är ledig dagen efter

83. Kan du åka slalom? Jag tror det, har inte testat på länge för jag ledsnade och försökte mig på snowboard istället.

 84. Vad har du ätit i dag? Två mackor, yoghurt med flingor, makaroner med en vegetarisk burgare, pasta med ärtpesto, två äppelmuffins och en mandarin.

85. Vad har du för utbildning? Alla tusen år av skolplikt + gymnasiet + kandidatprogram i biologi och läser nu masterprogram i miljötoxikologi! Har alltså pluggat nästan hela mitt liv men är snart klar? Hur gör en då ens?

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Hjärnan lätt!

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mina lilltår som jämt får skoskav för de är så inåtböjda!!

88. Vilken är din bästa egenskap? Snäll tror jag?

89. Vilken är din sämsta egenskap? Är typ passivt aggressiv? Avreagerar mig sällan om jag är sur/ledsen osv för jag är sämst på att bråka så går runt och gör livet surt för mig själv.

 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Vet inte ens? Skulle kunnat skriva två random men de intresserar mig inte så det vore ju ljug

91. Saknar du något? Ett liv?

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? JA!!!!!!!!! Älskar födelsedagar!

 93. Vad gör dig ledsen? Rasism sexism förtryck av alla slag

 94. Vad gör dig glad? Att bli bortskämd av Erika

 95. Har du varit gift eller förlovad? Nej

96. Vad ska du göra i helgen? Jobba :(((((((

 97. Vad är det knasigaste du gjort? Heheheheh är fortfarande nöjd över den gången vi var på badhuset med skolan och jag knuffade i min gympalärare i vattnet TVÅ gånger!!

 98. Vad har du för laster? Mobilen, smör och "något sött till kvällskaffet"

 99. Vem är din förebild? Alla som kämpar, säger ifrån, ryter, biter ihop och orkar argumentera med idioter i denna skitvärld

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Gå och kissa! 

 

Lilla jag! *tihi*
 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hihi åhhh cookies! Nu vet jag vad jag ska göra när jag nattammar! Läsa din blogg!! ❤️😃

2014-10-12 @ 22:58:13

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback