2014 sammanfattat

 

Tjo! Nu är 2014 snart slut och året bör ju sammanfattas, precis som nästan alls tidigare år, här i bloggen. Bloggen har hunnit fylla 8 år (19:e december - grattis Lill-bloggen!) och det har hunnit vara jullov i en dryg vecka, det ska jag försöka skriva om sen. MEN! Nu börjar vi med en lista som jag snott av Majo

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Besökte Jokkmokks marknad, var på skidsemester med Erika, fjällvandrade med Erika, besteg Kebnekaise, lagade pulled pork - listan kan göras lång om smågrejerna får räknas!

 

Hur har ditt 2014 varit? Upp och ner, samma svar som Majo. Våren var bra, livet kändes väl stabilt även om skolan var periodvis ganska tuff. Sommaren var bra men innehöll alldeles för mycket jobb. Hann dock med lite livsnjut då också, med bad, kompishäng och grillkvällar. Augusti var asfint med en hel månads ledighet, fjällvandring, umgänge med Erikas familj och massa sånt mys. September och oktober var helt värdelösa (undantaget den lilla veckan jag och syrran var i Jämtlandsfjällen) pga ovisshet med exjobb, sysslolöshet på dagarna och pengabristen. Kändes som både livet och allt annat var skit just då. Kan ju låta skönt att bara vara i 1,5 månad men inget får en ju att känna sig så värdelös som att som mest utföra någon syssla typ disk, matlagning, tvätt och se på Sex and the City halva dagen. Vidrigt!

 

Det blev bättre när jag började exjobba i mitten på oktober, men hela hösten har väl inte varit någon höjdare. Har tränat hyfsat duktigt och i övrigt chillat mest. Helgen på Gotland var en riktig höjdpunkt! Och jullovet såklart, det är inte slut än men jul med min familj och Erika var supermysigt. Så himla härligt att gå hundpromenader, spela brädspel och vara lite i stallet. Nu väntar en vecka i Gällivare med Erikas familj, vilket lär bli minst lika mysigt.

 

Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra antagligen... God mat och mycket ekologiskt är viktigt!

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?  Här brukar jag alltid svara någon sommarplåga, reccedanslåt osv men jag tror att det sällan stämmer. Jag har dock lyssnat mycket på Gnucci och Miriam Bryant i höst så kanske någon låt med dem då!

 

Vem har du umgåtts mest med? Erika! Men även Emelie, Ylva och Karin iallafall i våras. På hösten mest min syrra (Linde) antar jag!

 

Vart reste du under 2014? Jokkmokks vintermarknad i februari, Kläppen på sportlovet, Gällivare på påsklovet, Hinsnoret (Falun) under sommaren, Gällivare med omnejd i augusti, Jämtlandsfjällen i september, Gotland i november och nu Gällivare igen över nyår!

 

Vad gjorde du på din födelsedag? Fick frukost på sängen av Erika, Klara och Hreinn och var sen på SLU. Bjöd på kvällen hem min familj plus farmor och min farbror Joppe på middag. Supermysig dag!

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina vänner, kollegor på Fjällnora och Erika!

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Bättre planering från min sida kring exjobbet, mindre dumma tankar i huvudet och kanske mer pengar att göra roliga saker för! Och att Emelie inte skulle flyttat till Gotland!

  

Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma? Nja inte just datum men roliga minnen! Alla resor, min födelsedag, vår Gosafest osv.

 

De bästa nya människorna du träffat?  Wirood som jag hängde en del med i våras när vi läste kurser ihop och Erikas klasskompis Anna som jag lärt känna mer och tycker jättemycket om! Och lilla Alma (Sixtens lillasyster) och Edvin (Ankans son) som föddes i år.

 

Vad ser du fram emot med 2015? Att bli färdig med exjobbet, examen, sommar!!! Att må bättre och inte grubbla så jävulskt mycket. Kanske examensfest? Få ett jobb........ Vågar jag inte säga för det känns så sjukt avlägset.

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2015? DET LÖSER SIG. Och om det känns skit nu så blir det bättre sedan. Och du har en fantastisk familj och underbara vänner som alltid finns där även när du känner dig ensammast i världen!

 

Puss på alla fina som varit med och gjort mitt liv härligt! 

 

 

 

 Avslutar med en bild från när livet var härligt och vi hade besök av Ankan, John och Edvin och åt soppa och pannkakor.

 


Kommentarer
Postat av: Marjolein

Men var du också ute med Irja och Felicia på din födelsedag? ;)
Vad synd det där med september osv, men nu har du iaf hittat ett exjobb! Och är Kungsleden och Kebnekaise typ lika med Gällivare alltså? :(

2015-01-01 @ 21:45:49
Postat av: Ankan

❤️ Allt löser sig! Speciellt när man är awesome, som du! 😊 Edvin hälsar att det var så mysigt att äntligen träffa er!! Å så hälsar han att du är hans faboritbloggläsare! ❤️ Jag känner på mig att 2015 kommer att bli ett fantastiskt år! :D

Postat av: Linde

Oj vad deppigt! Kul att även du fick gå ut på krogen i Uppsala med Irja och Felicia!

2015-05-17 @ 13:14:46

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback