NESCHE!! DE E EN FESK!!

Hej allesammans! Jag är fett dryg och skriver aldrig på den här bloggen men IDAG ska jag skapa förändring. Som vissa vet sitter jag ute på Klubban och studerar feskars dygnsrytm. Det går till som så att vi åker ut mitt i natten, lägger ut nät och plockar upp dem igen . Sedan kollar vi vad vi har för feskar och så släpper vi ner dem igen! Vi kan ju inte döda dem herregud. Nej nej!

Sedan kan vi spåra lite mönster serrni! Beroende på vilka typer av feskar man får vilka tider så ser man när de simmar runt liksom. Ganska fascinerande! Sillen, vandrar in på grundare på vatten på nätterna för den följer djurplanktonet. Vilket svull. Men generellt kan vi se att rovfeskar verkar jaga på nätterna. HRRM! Sedan fick vi upp en näbbgädda också! Jag kände likheterna med den!

 

Här har ni en bild på mig! Vi är ute och raggar med en trålare och jag fick mitt ragg! Notera hur otroligt själsligt bundna vi är (gingers) och notera hur vi håller hand/klo.

Men men. I morgon är det presentation av vårat feskprojekt och dagen efter det bär det av hemåt! Jag tror att det ska bli skönt att komma hem till vardagen. Okej, jag åker iväg två dagar efteråt IGEN men ändå. Fett gneiss!

Kommentarer
Postat av: Tootiki

Du ser ut som en sann biolog, darling!

2011-05-25 @ 13:48:41
Postat av: mom

Vad söt ni ler mot kameran!

2011-05-31 @ 22:41:09
Postat av: Klara Hovstadius

sv: Tack!:)

Postat av: Klara Hovstadius

sv: Tack :D It's in the rain med Enya :)

2011-06-14 @ 18:00:33
Din egen bloggadress/URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback