Vem säger att blondiner inte kan?

Hej alla goda roos-fanatiker! Hittade en fyndig blondinstory som genast fick mig att tänka på denne holländare. MEN eftersom hon själv alldeles nyligen konstaterat att hennes syster faktiskt är blondare än henne själv så måste jag ju tillägna denna vackra bit till Majo istället! Därför är den omskriven i äkta Majhajstyle!

En blondin, vid namn Majo och en advokat sitter bredvid varandra på ett flyg från Stockholm till Amsterdam. Advokaten frågar Majo om hon vill leka en rolig lek. Majo, som är trött och bara vill ta en tupplur, tackar artigt nej och vänder sig mot fönstret för att slumra lite.
Advokaten är påstridig och säger att leken är jätterolig och väldigt lätt. Han förklarar att ”Jag ställer en fråga till dig, om du inte kan svara så får du böta fem euro och vice versa.”
Återigen tackar blondnen Majo nej och försöker sova. Advokaten, som nu blir påstridig, säger: ”okej, om du inte vet svaret så betalar du mig fem euro och om jag inte vet svaret så betalar jag dig femhundra euro.”
Detta fångar blondinens intresse, och eftersom hon antar att advokaten inte kommer att ge sig så går hon med på att leka hans lek.
Advokaten ställer första frågan: ”Hur långt är det mellan månen och jorden?” Blondinen säger inte ett ord utan gräver bara i sin plånbok, plockar fram fem euro och ger den till honom. ”Okej” säger advokaten. ”Nu är det din tur.”
Hon frågar advokaten: ”Vad är det som går upp för en backe med tre ben, och kommer ner igen med fyra ben?”
Advokaten ser fundersam ut, tar fram sin dator och söker där efter ett svar. Han kopplar in sin mobiltelefon och söker svaret på nätet, utan resultat. Frustrerad skickar han e-mail till alla sina vänner och kolleger, men ingen av dem kan svaret. Efter någon timme väcker han Majo och räcker över femhundra euro. ”Tack!” svarar hon och somnar om.
Advokaten som nu är både irriterad och nyfiken, väcker återigen Majo och frågar: ”Nå? Vad är svaret?”
Utan ett ord gräver Majo fram ytterligare fem euro, ger den till advokaten och somnar om.


Såå, visst håller ni med om att Roos aldrig hade kommit på något sådant???
Lapo!
Edit2: Detta ÄR Majo OCH hennes KANIN Skuttan!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hihi men alla mina är så stooora så Carolines smälter liksom in haha. Eller ja, jag har en som är 1.65, det är "ponnyn". ;)

Postat av: majo

Oj vad snygg jag är... men ja, det handlar inte om utseendet, eller hur? jag har ju brains!

2011-01-03 @ 12:26:52
Din egen bloggadress/URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/
Postat av: majo

men ni hade kunnat länka eller så... >:(

2011-01-03 @ 12:27:44
Din egen bloggadress/URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/
Postat av: S

Personligen tycker jag ju det här var en nedvärdering av din riktiga snygghet :-)

2011-01-03 @ 13:25:02

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback