Jag har ett retsamt övertag..

Hej där! Den här bloggen är ju mer död än tjernobyls omgivning så, dagen till ära så är Roos’s blogg hackad av en geolog. Jag tänker inte utveckla det mer för alla normalsinnade fåntrattar har garanterat redan avslöjat mig. Har just kokat mig en kopp kaffe och ska nu berätta om min grundplan när jag nu hackat denna blogg, Det var givetvis att skriva något überRoosigt pompöst och perfekt men sen insåg jag.. jag kan absolut nada om vad den här tjejen kan! Jag kan inget om hästar, mer än att de har fyra ben och går att svänga med, men man får göra det med no-ratt-principen.. öh. Jag kan inget om biologi, förutom att klorofyll är grönt och att spindlar är äckliga. Jag kan inte heller något om vad fan som rör sig i holländares inre när de slörvar iväg sina ”kom op! Gaan we eten!” och alla andra matvrakiga uttryck de rapar ur sig. Underbar människa den där Roos, men ack så komplicerad :-)

 

Så vad gör jag? Scrollar förstrött genom bloggens inlägg för att få inspiration. Ska jag skriva ett flummigt inlägg om hur hon står på tå för att nå golvet och svävar omkring på rosa moln?


”på rosa moln svävar jag omkring och jag njuter av aaaallla vackra ting å jag tänker aldrig mer komma ner jag tänker stanna hääär.. för EEEVIGT!! Å om du vill va’ me’ äre bara att räääkna till tre så kommer jag och
hämtar diiig och vi får deee.. så treeeeeevligt!!”


TOUCHÉ! Damn vad det lät som Roos! Men nej, då skulle ingen förstå att bloggen var hackad för då skulle jag bete mig normalRoosigt, så jag ville skriva något annat. Kanske skulle jag försöka dra till med något biologiskt likt att stamceller på vasstråns västersida är kraftigare i norrland än söderland för att vindarna ligger ofta sydvästligt i och med östersjön. Det gör att anatomin i växterna bygger på extra plasma runt….zzzzzzzÖh??


Ops, en kopp kaffe till behövs omgående!!

 

Så.. var var jag? Juste, ett ämne att berätta om på denna blogg.. holländska.. SPECULAAS!! Äh, skit i det ämnet också. Pållar.. piaff? Nej det betydde ju fan något fasansväckande likt mig. Nå jag scrollar vidare och ser efter en stund ett ämne som faktiskt vi har gemensamt! KLOCKOR!
Så, problem solved nu ska jag prata lite om mig själv.



Folk som träffar mig ofta, har säkert noterat att jag går runt med en orange klocka på vänster arm. Om inte, too bad för er för den är snygg! Den köpte jag i synnerhet för att den skulle matcha 2009 års recceband, men då kommer jag ju till mitt huvudsakliga ämne; jag har faktiskt en grön klocka också!!

 

Intresseklubben sprängdes just av överbelastning. Var ni med i smällen, sluta läs, för nu jävlar!!

 

Jo ni, jag har den, men jag har inte använt den på ett tag. Varför undrar ni som fortfarande följer mina skriverier? Jo, den är trasig… och jävla klantarsel tänker ni garanterat nu, hur fan hade du sönder den? Jo, det är vad jag tänkte berätta, men i och med att jag dragit iväg ganska mycket text, så det här snarare liknar en roman än blogginlägg, så tänkte jag fatta själva den storyn ganska kort. Mer exakt i en mening tror jag. Jag har en tendens att sväva ur från mina ordinarie stories, ifall ni inte märkt det än. Så jag ska fatta mig kort;


Jag brottades med en god vän på fyllan.


Se där vad kortfattad jag kan vara, åtminstone ett ögonbryn lyftes för att ni tycker jag är komplett meningslös i det jag skriver. Men är inte det tanken? Jag menar.. detta är en biologblogg, standarden är inte på topp alltså… SÅ! Sönder gick den, och i efterhand är jag givetvis glad att klockan rök och inte min gode väns finger som fastnade där emellan (nu glider jag in på storyn igen, shoo!).


Så vad vill jag ha sagt med detta då? Detta var trekvarts år sedan, och jag har än inte lagat den.. SÅ jag tänkte att IDAG ska det ske! Alldeles så snart jag har postat detta inlägg tänker jag parkera arslet på cykelsadeln och trampa min väg in till stan för att få klockan lagad. No.. wait, jag får faktiskt ta en promenad istället, damn. SÅÅ om någon dag kanske ni ser mig, notera då min übersnygga gröna klocka and remember me for the awesome a-fan I am! Nu ska jag inte författa så mycket mer på stackars roos blogg, jag har bara mina bekräftelsebehov som jag måste tillfredställa och vad passar bättre än en blogg som massa biologer läser?

 

Nerds.. host.


Så... ha en bra dag!

 


 

Fuck you Roos! Säger klockan och jag!


Kommentarer
Postat av: Tootiki

Bara lite bra jobbat alltså! :)

Postat av: Klara Hovstadius

SV: Japp, men orkar inte skriva så långt xD Förut kommenterade folk ändå ^^

Fast jag borde inte klaga för kommenterar aldrig själv :P

2011-01-25 @ 22:20:03
Din egen bloggadress/URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback