Lite tankar

"Some people are alive only because it's illegal to kill them."

Jag minns inte var jag hittade citatet, men det är ju bara för sant. Men folk dödar fiskar som bara helvete. Jag sitter nu åter igen och läser om hur hemsk fiskeindustrin är, och förvånas över hur lite folk är villiga att ändra på beteenden för att rädda några av jordens största ekosystem. Varför jordens makthavare gör så lite, för "lax är ju så gott". Ja, men vill ni att era barnbarn någonsin ska få chansen att smaka lax?

Är det för att fiskar är fula? Är fiskar fula? Skulle det finnas mer fisk i haven om de såg ut som små simmande hundvalpar? Skulle folk bli mer sympatiska om fiskar var sötare?

Så jäkla fin! Men det kanske bara är jag som tycker det.

Den här koljan är ju jättesöt... och död tyvärr :(

Såhär stora hälleflundror finns knappt längre, undrar varför...

Kommentarer
Postat av: Ankan

Åh den dumme konsumenten har ingen koll men är den som styr hela marknaden... Stackars fiskar! Du ska få lära mig allt om fiskar Cookie!!

Postat av: Majo

:( Men du kan ju börj med att inte äta fisk själv... Och mejla och klaga hos fredrik reinfeldt. Kontakta riksdagen!

2011-12-23 @ 18:48:14
Din egen bloggadress/URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback