Hoppning

Hoppade Pyret, dvs ridskolans dressyress, idag. Och oj vad bra det gick! Sist jag hoppade honom gick det verkligen åt skogen, då kändes det läskigt att hoppa 50 cm, men idag hoppade vi 1 m utan problem. Kul att märka att man verkligen har utvecklats massor som ryttare!

Övningen gick ut på en fem-och-en-halva (som låg på 1 m) och så en oxer och ett räcke (som låg på kanske 80 cm) som sattes ihop till en liten bana på slutet. Pyret hoppade superbra! Tyvärr har han ingen egen hoppsadel så jag fick ta hans dressyrsadel, så min sits över hindrena blev inte så bra direkt, mina skänklar flög bak som bara den.

Fina Pyrramus!

Kommentarer
Postat av: Frida

kul :D hoppa i dressyrsadel är ingen hit direkt :/


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback