Recension: Sex and the City II

Här kommer en "recension" av filmen vi såg igår! Det var premiär, en megastor biosalong och sammanlagt max 10 killar där inne tror jag. Vi hade klätt upp oss och druckit drinkar innan, dels för filmen och dels för att fira både Kristin och Rebecca, så vi var i stämning redan. Regnet gjorde inte mig särskilt ledsen i alla fall.

Jag kan glatt meddela att filmen levde upp till förväntningarna! Tjejerna var som alltid roliga och välklädda, och det bara glittrade om allt (skämtar inte). Jag skrattade nog mer än halva tiden, och när jag kollade runt i salen satt alla med stora leenden på läpparna. En riktigt härlig feel good-film alltså, det är ju inte den djupaste filmen direkt även om den handlar om vardagsproblem och så (men deras dyra märkeskläder gör att det blir lätt att glömma det, iallafall för tittaren). Sen tror jag också att mycket beror på ens egen inställning - om man går dit för att ha kul har man det också, men om man redan innan förväntar sig att det ska vara jättelarvigt kommer man säkert tycka det.

Jag håller med Kristin, hon sa att den här filmen kändes som ett långt och härligt SATC-avsnitt medan den förra filmen kändes som ett avslut på TV-serien. Filmen får 4 marsvinsbajsar av 5.


Kommentarer
Postat av: Astrid

hääääääääärligt! min kollega var en av killarna. gotta love it!

2010-05-28 @ 19:50:36
Postat av: Tootiki

Vad bra det låter :D Sugen att gå igen?

2010-05-29 @ 08:13:05

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback