Galopp

Igår galopperade Skrambler med mig på ryggen för första gången på riktigt, riktigt länge. Det var efterlängtat hos oss båda! Han skötte sig riktigt bra, men man märkte att det var lite jobbigt för honom efter två långsidor (galopperar bara på rakt spår i början, jag vill vara så försiktig jag kan).

Idag var det ridning på Lurbo, jag red Pyret igen eftersom Alex vill plåga mig. Skämt åsido, det är för att han är otroligt fin och en riktigt bra häst eftersom han gör rätt när man själv gör rätt - alltså väldigt nyttigt för mig. Men jobbigt som fan, man måste verkligen använda både mage och ben heeela tiden.


Skramblers och min första galopp på mer än ett halvår, fångat på bild av
Frida. Fler bilder finns här!


Pyrramus "Pyret" som jag red idag.

Kommentarer
Postat av: frida

jaa, galoppa! hoppas han aldrig mer blir sjuk!!

Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

sv: okej otur ^^

2010-03-14 @ 23:42:11
Din egen bloggadress/URL: http://klarahovstadius.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback