Får eller nakenkatt?

Jag har funderat lite på det här med klippning av Rambler, han har ju börjat fälla och många säger ju att man förstör sommarpälsen om man rakar dem när de har börjat fälla, men samtidigt klippte vi honom i mars förra året med och hans sommarpäls var jättefin. Jag frågade vår veterinär då med, och hon sa att det inte spelade någon roll att de hade börjat fälla. Han är ju väldigt lurvig, och nu när jag har kommit igång och rider lite mer så blir han snabbt väldigt svettig, och det är ju inte kul alls.

Samtidigt hatar han att bli klippt, så jag måste isåfall ta ut veterinär som ger honom lugnade innan man kommer nära med klippmaskinen, och det kostar ju pengar igen... Hur lång tid tar det för dem att fälla all päls? Det känns nästan som att jag borde klippa, så att man kan rida ordentligt. Eller?


Såhär lurvig är han nu.


Nyklippt, mars förra året.

Kommentarer
Postat av: ast

lurv är najs, säger jag som slipper tvätta av'na.

2010-03-29 @ 08:29:10
Postat av: Anonym

Spara dom pengarna och vänta någon vecka så har han tappat massor av päls! Protein är nödvändigt vid pälsfällning så det får han ju som bör sätta igång det hela.

2010-03-29 @ 09:05:28
Postat av: majo

Du kan ju vänta ett tag och se om han blir mindre hårig, men samtidigt tror jag att det där om att förstöra sommapälsen bara är blajsnack :)

Postat av: Frida James

raka, han blir snyggare då :)

2010-03-29 @ 17:09:11
Din egen bloggadress/URL: http://frajdolajnien.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback