Andra galoppen

Det blev ridhuset idag med, underlaget på utebanan var inte särskilt bra alls tyvärr, men jag red upp till ridhuset genom skogen så Rambler fick jobba ordentligt upp för backen. Han blev riktigt trött, jag blev nästan orolig för en hjärtattack ett tag.. Nej, skämt åsido men han var lite tröttare än sist jag red. Jag travade och galopperade ca en kvart i ridhuset, Rambler gick fint men var lite stel i vänster sida. Inte riktigt lika stadig i formen som sist heller, men det var troligen för att jag red på ett tredelat bett nu, och i lördags red jag med kimblewicket.

Det känns ändå som att vi är på god väg nu, och han är finare i formen nu än innan han blev skadad. Sadeln gör stor skillnad!


Rambler & jag

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback