Horselife

Idag har jag varit en riktig hästnörd, jag har ridit två hästar och kört en halv (en shettis alltså). Mycket kul, men jävligt kallt! 15 minusgrader är inte okej om det samtidigt blåser isvind. Tur att det iallafall var sol ute!

Först var jag alltså uppe på Lurbo med Elin och hennes shettis Mille. De ska tävla nästa vecka och jag är groom, så vi övade lite på programmet (dressyrkörning) och jag fick också köra. Det är verkligen jättekul, synd bara att man blir så helvetes kall efter bara några minuter.

Sen red jag ut en sväng på min fina Skramblerpojke, han var pigg som attan så det var tur att det var så mycket djupsnö som bromsade honom lite. Då jobbade han på bra med sin rygg istället, nyttigt för honom alltså. Det är också bra för hästar som är lite tjocka (som Rambler ju är) att jobba i djup snö, högt gräs eller över bommar, då det stärker magmuskler och bantar dem lite extra.

Sist men inte minst var Jolly, Fridas foderhäst. Honom red jag på ridlektionen för Alex, det gick helt okej men det finns mycket att jobba på. Det var inte helt lätt!

Vi hade även årsmöte uppe på Lurbo för ungdomssektionen idag, jag ska fortsätta vara kassör där. Det kommer bli ett bra Lurbo-år med många roliga aktiviteter!

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback