Cykelfilosofi

Ibland när man cyklar kommer man på bra grejer. Typ vad man ska skriva i bloggen eller vad man ska ha för kläder på sig nästa dag. Men mest cyklar jag runt och stör mig på folk.

Idag störde jag mig (och skrattade tyst för mig själv) åt folk man cyklar om, som blir typ förolämpade när man gör det. Speciellt ungar på 12-13 bast, som trampar som fan för att cykla om en när man har cyklat förbi dem och sedan cyklar sig svettiga för att hålla sig där. Fine with me att de åker om, så länge de inte lägger sig jättenära en och cyklar segt.

Det som är tusen gånger värre än ovan nämnda unga är snorungar som går i klungor utspridda över hela stigen och inte flyttar på sig när man plingar. Och typ blir skitförbannade när man blir tvungen att skrika "ursäkta! akta er!" och så vidare.

Bajsbarn.

Kommentarer
Postat av: majo

jag håller så med dig! Men nu tog du ju min ide till ett inlägg...

Postat av: Astrid

bajsbarn indeed. (jag är förvånad över att stavningskontrollen accepterar ordet bajsbarn men inte ordet indeed.)



och när man cyklar tänker man bäst. punkt.



VARFÖR SKRIVER JAG SÅ LÅNGA KOMMENTARER TILL DIG!?



ehm. mitt huvud vill inte gå ut ikväll så vi tar det imorn. pöss.

2009-09-25 @ 17:19:22

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback