Så där ja

Nu har jag visserligen varit hemma i några dagar men har flängt runt för mycket för att kunna sätta mig ner och chilla vid datorn. Att blogga blir typ alltid det sista jag gör när jag är vid datorn, när jag verkligen inte har något annat för mig. Utom när jag har något viktigt att meddela då.

Iallafall, vi kom hem i torsdags eftermiddag, och det första jag gjorde var att sticka iväg till stallet med Julia, som har varit bäst och tagit hand om min fina pålle när jag var borta. Jag kunde förstås inte låta bli att rida en stund också. Det gick superbra!


Julia är en bra fotograf, hon lyckas till och med få fina bilder med min mobil!

I fredags skulle jag varit med Julia men det blev lite misslyckat för Arnes kompis var sjuk så då fick jag hennes biljett till Harry Potter-filmen. Jag hade ju redan biljetter till den dagen efter, men en gratis biobiljett tackar man inte nej till! Så det blev alltså film då, jag hade sjukt höga förväntningar efter femte filmen som var den klart bästa hittills. Höga förväntningar är kanske ingen bra idé, blev rejält besviken på filmens helhetskänsla. Många delar var sjukt roliga, en del jättesöta, vissa scener läskiga, och på slutet grät jag lite måste jag erkänna. De hade tagit bort en del scener och lagt till en del, men de fick ändå med det viktiga. Ändå var känslan från förra filmen inte riktigt där tyvärr, men det var förstås ändå en bra och sevärd film. Men femman är fortfarande favoriten!

Lördag var det jobb, och eftersom min kollega (alltså förlåt, ordet!!! hahaha) var ledig frågade han om jag kunde ta med en kompis. Sagt och gjort, Julia fick följa med ut till Sandviksbadet i Björklinge. Vi jobbade sammanlagt 10 timmar med att städa toaletter, sälja glass, koka korv och räkna pengar. Efter det blev bio igen. Harry Potter igen med Julia, Tora & Hanna. Mycket bättre andra gången när mina förväntningar var lägre. Garvade fortfarande arslet av mig och blev rädd för liken i vattnet, men grät inte. Tora & jag skrattade istället när vi hörde alla andra böla skithögt. Fick även mina nya röda Converse som Tooticki hade köpt åt mig i New York!

Idag gick jag upp tidigt och släppte ut hästarna, och när jag kom hem hoppade jag i säng igen och sov till 12. Är lite sugen på att hyra film ikväll och köpa lite chips eller B&J's. Vi får se!

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback