Julekvällen

Då var det här årets julafton förbi, och någon mer jul blir det troligen inte för mig och min familj eftersom vi hoppar in i en kall och trång bil imorgon och far nedåt, till hemlandet. Juldagen och annandagen spenderas alltså i en bil, joooy! Men det här dagen har iallafall varit väldigt mysig och lyckad! Lite julpussar på lurviga hästar nere i stallet, lite pyssel här hemma, massa god mat (vi vegetarianer käkar god mat på riktigt, inte bara en massa fläsk - det blev stekt potatis med soltorkade tomater, sallad med haloumi, nejlikskryddade vegetariska köttbullar, grönkålspaj och sist men inte minst pepparkakscheesecake med vit choklad och hallon. fatta hur mätt jag blev!!! (oj vilken lång parentes)), och självklart en massa underbara paket, både från mig och till mig!

Eftersom jag troligen flyttar till Dag Hammarskjölds väg i januari så fick jag en massa flytta hemifrån-grejer, bland annat en vattenkokare och en rosa äggklocka. Av världens bästa Tootiki fick jag en måttsats, potatisskalare, osthyvel och slevar - så himla bra! Blev jääääätteglad! Nu orkar ni inte läsa mer om mina fina julklappar (kan ju meddela också att de julklappar jag hade köpt blev väldigt uppskattade allihopa!), och jag får lite skrivkramp här.

Nu ska jag sova för imorgon måste vi tyvärr upp tidigt. Skänk en tanke till mig och mina systrar när vi sitter i bilen imorgon, det kommer bli jobbigt nog ändå (oj vad alla tycker synd om mig.. not!)

Kommentarer
Postat av: Frida James

låter som en kul jul =) och pepparkakscheescake med vit choklad låter jättegott!! Trevlig resa imorn, kram!


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback