Sur som potatismos

Den här dagen var egentligen ganska bra, men en kille som jag inte ens vet vad han heter förstörde den så jag var nära att strypa honom. Jag hade sovmorgon till 12.30 så jag och Sofia utnyttjade det till att rida och fixa i stallet innan skolan. Sen blev det två softa lektioner i skolan och sen skulle jag bara ner på stan och äntligen inhandla mobilen jag hade längtat efter i en vecka. 

Trodde jag. Jag var ju duktig och hade med mig legitimation men eftersom mitt pass är holländsk så säger den dumma främmande killen nej. Det går inte. Absolut förbjudet. Jävla diskriminering! Jag blev asförbannad och ringde pappa och gnällde så efter en stund fick han komma ner på stan och köpa mobilen åt mig eftersom jag tydligen inte räknas som en riktig människa (=holländare) och därför inte får köpa någon mobil. Men nu har jag den iallafall, och jag har pysslat några timmar med att förstå hur den funkar och lägga in låtar och telefonnummer och så.

Men jag vill fortfarande strypa killen, som förstörde en annars fin dag. Tack till den vita vännen som sedan räddade den!

Kommentarer
Postat av: Frida

men åååh! :O Dumma den killen!!!!! Förstår att du blev arg :(



Red Sofia på Rush eller båda på Skrambler? :)

Postat av: Astrid

haha utlänning! alltså du borde inte få vistas vid lurbo det finns ju militäranläggning och sånt där. SCH

2008-11-11 @ 10:49:09
Din egen bloggadress/URL: http://korf.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men är din pappa mindre holländsk än vad du är?

2008-11-11 @ 19:10:32
Postat av: Sara.

Hoppas du får en trevlig kväll:)

2008-11-11 @ 19:19:28
Din egen bloggadress/URL: http://gaddii.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback