From bad to better

Jag är en dålig människa. På två sätt dessutom. För det första har jag inte skrivit i bloggen på ca etthundranittiotvå år (jag har ett hektiskt liv!) och för det andra så heter det inte "from bad to better", det heter faktiskt "from bad to worse". Men det visste jag egentligen (fick MVG på engelskaprovet!) så då räknas det inte. Riktigt. Bara lite. Men det finns i alla fall en anledning till att rubriken blev som den blev. Både igår och i dag började som riktiga skitdagar. Igår var jag trött (med stora bokstäver), hade ont i hela kroppen (jag ramlade av TRE gånger på hoppträningen i tisdags!) och var lite lätt pissförbannad på allt. Men som tur är det finns det några fina flickor som kan göra allt bättre, genom att gå på stan och handla hemligheter (nej, min syster fyller inte alls 15 nästa vecka..), och fika, och bara vara där. Ni är bäst.

Och i dag var det samma skit om igen. Nästan. Först tyskaläxförhör på tisdsadverbial (vackra ord!) och jag var dessutom zu spät, sen engelskaföredrag om min lilla häst, men sen blev jag gladare för att jag fick MVG på provet. Och sen ännu gladare för det var superhärligt vårväder att vara ute och rida i. Min häst är bäst.

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback