Sommaruppehåll, sommaruppdatering

Den här fula bloggen har för tillfället sommaruppehåll, dels för att jag är lat på sommaren och dels för att ingen läser den på sommaren. Men för er som faktiskt läser den (eller kanske läser det här typ i höst..) så kommer en liten uppdatering.

Direkt efter skolavslutningen åkte Sofia, Amanda, Emma, Sofie och jag ut till Sofias husvagn i Östhammar och solade, badade, grillade och snackade skit. 

En vecka senare åkte familjen till Jämtlandsfjällen och tillbringade två veckor i Helags, Gåsen, Storulvån, Sylarna för att sedan trötta återvända till bilen i Ljungdalen. Sammanlagt gick vi över 100 km.

Min fina underbara häst som varit halt sen i maj har varit inne på Ultuna fram och tillbaka, och efter en titthålsoperation konstaterades att hon hade kraftig artros och bara skulle kunna gå till avel och sällskap och eventuellt promenadridning, men då Frida och jag trodde att vi hade hittat den perfekta lösningen (Vanessas gamla ägare Gunnel skulle köpa tillbaka henne och ha henne till avel) blev operationssåren infekterade och vår älskade vän kunde inte bli bättre, så samma dag som jag åkte till Arvikafestivalen tog vår älskade vän steget vidare.

Jag, Emma, Amanda och Sofie var i Arvika och svettades, dansade och såg en massa jävligt bra konserter.

Efter Arvika har det blivit en massa bad, Hannas sommarställe, Annas mormors sommarställe och provridning av tre hästar. På lördag blir det Marit Bergman-konsert i Varberg och sedan åker jag och Anna till Holland.

Fortsättning följer i höst.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad tråkigt gumman med Vanessa :'( Hon var ju sååå fin! Hoppas allt är bra med dej och Frida iaf. Puss <3


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback