Huset är öppet

Eller ja, det var öppet. För igår kväll var det öppet hus på mitt kära Waldorf och jag var där. Inte för att börja där, oroa er inte. Det skulle jag inte ens göra om jag gärna ville, för då skulle Millan & co säga "vad var det vi saaaaaa? alla kommer tillbaka förr eller senare". Nej tack, det slipper jag helst. Jag var där för att hälsa på min kära vän Vera (som för övrigt blev överlycklig för att jag var där, eftersom det annars mest är flummnissar på waldorf), för att se systrarnas små uppvisningar (små korta "shower" för att visa folk vad man gör när man går på waldorf) och för att jag innerst inne (men inte ytterst ute) saknar waldorf.
Okej, jag saknar waldorf. Ja, lite i alla fall. Fast mest förstås gamla klassen, den goda skolmaten och att allt är så litet och mysigt. Man saknar knappast eurytmi, vissa lärare, alla jobbiga & flummiga typer och att hela skolan vet vem man är.

Kommentarer
Postat av: Anna

Så du saknar inte Susan och Stor-Annica då? :P

2008-01-19 @ 19:13:30
Postat av: Roos

Jo, men det är väl klart att jag gör. Innerst inne saknar jag hur Annica skäller ut mig, och självklart Susans gråt till Kulla-Gulla!

2008-01-20 @ 18:32:46

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback