Snart mossbevuxen

Hej hopp, här kommer en rapport från.... *trumvirvel* gropen i soffan!
 
Här sitter min röv och samlar träsmak (den är fan snart ekfatslagrad) och min hjärna och samlar ludd. Snart växer det väl mossa och ormbunkar på mitt huvud... Jag har gjort nästan noll konstruktiva saker idag så här kommer en kort lista på det jag gjort:
  • Cyklat till Geocentrum med Klara för att köpa biljeter till geovetarnas årliga sittning, Orogenesen. Klara var huvudansvarig för den allra första Orogenesen år 2011 och då var även jag och Erika med och roddade, så det är ju tradition att gå dit trots att vi är en aning gamla nu (obs inte gamla på riktigt men vi har liksom pluggat i fem år så då räknas det som att vara gammal...). Vi kände oss lagom gamla och bittra för de tyckte inte att vi i vårt sällskap skulle få sitta tillsammans, och de hade inte tänkt på att fråga om folk ville dricka öl eller cider.. Nåväl det blir fett kul iallafall, älskar att gå på sittning och älskar att inte behöva arrangera den!
  • Städat marsvinsburen! Har i två veckor skjutit upp att åka och köpa halm och hö i storbal till dem (måste göra det med bil, dvs låna mina pärons bil och åka runt halva stan = jobbigt) men fick tummen ur i fredags och idag städade jag åt dem. OBS de har inte haft ostädad bur i två veckor utan jag köpte spån på Ica för att jag var för lat för att fixa halm men hade för dåligt samvete för att inte städa. Mycket intressant fakta!
  • Dammsugit lägenheten.
 
Så nu sitter jag i soffan, har försökt läsa lite artiklar inför mitt exjobb men jag är för rastlös för att läsa men samtidigt för lat för att göra något konstruktivt så jag har läst bloggar, läst facebook, kollat instagram, läst mer bloggar, uppdaterat instagram utan att nån har lagt upp nåt och så fucking vidare... Är dessutom själv hemma ikväll för att Erika är på exkursion till Garpenberg med sin kurs. Undrar om min hjärna tycker det är en bra idé att försöka läsa fler artiklar ikväll? Jag gissar på ett fett nej. Ska nog snarare värma en matlåda med pumpapaj och se några avsnitt av Sex and the City och gosa lite med marsvinen... Det kommer fler dagar för artikelläsning!
 
Toppar detta fantastiskt innehållsrika inlägg med en bild på en mycket lycklig tjej! Visst ser jag inspirerande ut!?
 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Ähhh, man kan inte vara produktiv som tusan alla dagar! Du har ju motionerat ända till geo! Sjukt bra ju! Och dammsugit!! Har ni dammsugare som man stänger av och sätter på på skaftet? Jag vill ha en sån! Kram!


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback