Nya håret och lite annat

Hej!
 
Jag var ju och skulle lämna in min cykel i stan i tisdags, minns ni? Och gissa hur bra det gick! 
 
 
....
 
 
...rätt gissat! Skitkasst! Jag frågade en här på SLU hur lång tid det tog att gå till stan, han trodde 40 minuter så jag tänkte att jag går en timme innan så har jag marginal... Så jag gick härifrån vid 16 och skulle vara hos frisören vid 17, och tänkte lämna in cykeln innan det och hämta ut den vid 18. Jääävligt optimistiskt av mig, helt klart! Det tog nämligen ganska exakt en timme att ta sig till stan (och då cyklade jag vissa bitar för jag var så stressad, trots platt framdäck). Fick hetsa till cykelaffären som tydligen stängde fem?! Och klockan var typ tre minuter över fem när jag kom dit?! Kul :))))) Gick sen lite lätt försenad och svettig till frisören men det var trevligt som alltid och det är ju kul att fräscha till håret! Fick åka buss till stan morgonen efter och lämna in cykeln och hämta den eftermiddagen därpå, så det blev bussåkande en dag till. MEN nu är cykeljäkeln *peppar peppar* fixad och jag slipper slösa mer pengar jag inte har på bussen. 
 
Här följer orimligt många bilder på min nya frisyr iallafall!
 
Erika och jag i våra nya mössor som vi fått av hennes föräldrar! På dem står det "Sjungberget 67° nord". Sjungberget är alltså byn där Erikas föräldrar bor!
 
Seriös smygselfie på kontoret från alldeles nyss
 
Hiss-selfie från igår!
 
Och ja, ni ser rätt! Rakluggen från 2009 är tillbaka! Ellens (frisörens) idé men jag var ändå pepp. Gillade raklugg massor förut när jag hade det (hade väl det från att jag var 15-19 år ungefär...) så varför inte köra igen liksom?
 
Nu ska jag försöka arbeta lite här! Puss!
 

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback