Ridskolemästerskapet

Här kommer en liten sammanfattning och en massa bilder från RM i söndags, bättre sent än aldrig. Dressyren var jag sjukt nervös för, eftersom jag bara har ridit Bollen på riktiga dressyrpass typ två eller tre gånger innan. Han gick iallafall jättefint på framridningen, men inne på banan blev han ganska spänd och då blir hans redan skumpiga trav jättejobbig att sitta i (speciellt om man har oskodda ridbyxor) så programmet blev inte topp. Ni kan ju kolla filmen sen och avgöra själva, råkade få galopp i travlängningen bland annat. Jippi.

Hoppningen gick bra, gick först skit på framridningen men sen fick jag hjälp av Annica så då blev han jättefin. Banan var inga problem, men rev ett hinder tyvärr... Var tvungen att lägga en volt också, hann inte rätta galoppen annars (stilbedömning). Vi väntar fortfarande på resultat, vi får inte veta någonting förrän de har rättat teoriprovet (som gick helt okej med tanke på att jag inte hade hunnit plugga så mycket alls).

Travar av efter programmet
Rider lätt.
Fina Bollen!
Klara med dressyren!
Majo, farbror Boll och jag (som ser ut som ett ärkemongo)
Första hindret, rumpstudie ;)
Färdighoppade!

Jag är iallafall supernöjd med Bollen, ganska nöjd med mig själv också men lite störande att få missar som är ganska lätta att undvika egentligen. Men men, vi tar igen det i Tierp!

Kommentarer
Postat av: Frida

vad kul:) ja ni var duktiga!

Postat av: Tootiki

Det var kul att titta :D och ni var bra tycker jag!

2010-10-06 @ 08:13:16
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/
Postat av: Desperate Housewives-bloggen

Vilken fin häst! :)

2010-10-06 @ 15:59:28
Din egen bloggadress/URL: http://fairview.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback