Söndagen

Efter julshowen i lördags åkte jag till Erika och var kvar lite för länge som vanligt, så söndagsmorgonen var tuff. Kom iväg till stallet iallafall och det var faktiskt inte så farligt att ha stalltjänst. Saga, som jag hade stalltjänsten med, har alltid något roligt för sig så det slutade med moppkrig, hökrig och konstiga danser i stallet.

Fernando hälsar på Bollen och Cavaletti tittar på.

På kvällen red jag Bollen på lektionen. Det kändes som att komma hem när jag hoppade upp på honom, har ju ridit Laguna och Svea och missat en del lektioner när jag var i Norrköping och Holland. Han kändes fin men var riktigt töntig, läktaren och ett hörn var jätteläskiga idag. Både bomövningarna och hoppningen gick bra! Vi fick hoppa två småhinder med 21,5 m mellan (samma övning gjorde jag i fredags med Laguna, då gick det dåligt). Nu gick det väl sådär, kom bra på sex galoppsprång men fick till det bra på 5 galoppsprång också, men då var jag tvungen att gasa järnet. Sen hoppade vi två hinder på en båge, det gick superbra. Sista gången låg andra hindret lite högre (kanske 80 cm) och Alex kommentar var "så jävla bra!". Hon sa också att jag red honom riktigt bra, så jäkla kul att höra. Har verkligen saknat att rida på Bollen!

Bolli i hagen igår!

Kommentarer
Postat av: S

Älska när livet flyter!

2010-12-13 @ 12:55:19
Postat av: Klara Hovstadius

SV: Åh vad bra!:) Men visst var UNT där..?

Pappa köpte dem så jag är inte säker. Antingen lantmännen eller sporren :D

Postat av: Tootiki

aww, vad söt bild på Herr Boll! Kul att det gick bra, låter lovande inför nästa tävlingssäsong ;)

2010-12-14 @ 12:29:26
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

naaaaaaaaaando...! <3

2010-12-16 @ 22:09:29

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback