Min vän Tora

Jag är en sån där person som är riktigt lyckligt lottad. Jag har inte en allra bästa vän och många ytliga vänner, utan istället har jag många riktigt bra vänner som jag verkligen kan lita på och alltid ha kul med.

En av dessa riktigt bra vänner är Tora. Tora har jag känt väldigt länge, i alla fall 8 år skulle jag tro. Anledningen till att jag inte riktigt vet är att vi först träffades i stallet, vi gick på samma ridläger, red i samma grupp och hade varsin sköthäst men vi umgicks inte direkt. Vi började umgås först när vi båda blev stallvärdinnor, vi var i stallet varje torsdagseftermiddag och mockade, sopade, gjorde i ordning hästarnas mat och hjälpte de små barnen med hästarna.

Jag minns inte exakt hur det gick till när Tora och jag blev stallvärdinnor tillsammans, vem som frågade vem och hur tusan vi kom på den idén - men det är nog något av det bästa jag gjort. Vi hade jätteroligt under vår tid som stallvärdinnor, och även senare när vi slutade som stallvärdinnor men istället red tillsammans i både tävlingsgruppen. När Tora började i tävlingsgruppen var det alltid jag som följde med henne på tävlingar, och senare när jag fick Vanessa följde hon med och hjälpte till på våra tävlingar. Och trots att Tora inte tävlar längre följer hon fortfarande med när jag åker iväg, något som uppskattas enormt av mig. Bättre sällskap på tävlingar kan man inte ha!

Vi gick också tillsammans i dressyrgruppen på Lurbo, och jag antar att det är genom dressyrgruppen som jag, Tora och Hanna började umgås alla tre (de flesta av mina stallminnen är väldigt luddiga av någon anledning), men sen ungefär 2004 är det vi tre. Filmkvällar, nätter i tält på Hannas sommarställe och julklappsshopping tillsammans är riktiga traditioner för oss tre, och bara lyckliga minnen för min del. Ett annat underbart minne med underbara Tora är vår lilla tripp till Skåne som vi gjorde under påsklovet 2009. Vi flög ner till Malmö, bodde på ett fint hotell i Lund och gick runt och letade studentklänningar i Lund, Malmö och Köpenhamn. En jättemysig resa att minnas!

Massa skratt år 2005.
Ännu mer skratt 2006.
Vi två i Köpenhamn.
En full Roos och en sjukt söt Tora för några veckor sedan.

All kärlek till dig Tootiki! ♥

Kommentarer
Postat av: Tootiki

Du anar inte hur glad jag är att jag har dig <3

Att vara stallvärdinna är helt klart det bästa jag gjort,kan inte annat än hålla med!

Postat av: Tootiki

föll du för grupptrycket förresten? :P

2010-12-29 @ 20:21:13
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/
Postat av: Astrid

Åh vad fint! Nästan så man fäller några lyckotårar. Ni är så fina!

2011-01-07 @ 09:43:09

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback