Hästhelg

Har äntligen en lugn stund igen, har haft fullt upp hela helgen verkligen. I lördags jobbade jag, och i söndags hade jag stalltjänst. Har dessutom hunnit rida 3 gånger, i fredags red jag i tävlingsgruppen och i söndags red jag både på Rambler och sen på min vanliga lektion.

Fredagens lektion var den sista för terminen, så vi hade höjdhoppning barbacka. Jag fick rida d-ponnyn Toulouse "Torsten" som jag bara har ridit en gång förut, och det var riktigt roligt. I början ville jag helst hoppa av, men efter en stund kom jag in i barbackaridningen. Vi hoppade först en vanlig linje, och där hoppade han så bra att jag höll på ramla av. Efter det hoppade vi fem och en halva, där andra hindret höjdes eftersom. Till slut låg det på 95 cm, och lilla Torsten som inte alls är särskilt stark klarade det utan problem. Riktigt kul var det!

Torsten

Efter stalltjänsten igår åkte jag ned till Ramblers stall och red ut en sväng på honom, vi red i djupsnön på en äng i ungefär en kvart. Han har ju ingen jättebra kondition så han tyckte det var riktigt jobbigt, men han blev piggare efter en stund och jobbade på jättebra med ryggen och lyfte fint på benen. Riktigt mysig ridtur!

Så här lurvig är han nu med, men manen är tyvärr inte sådär kort...

På söndagskvällen red jag på Bollen, det var också sista gången för terminen så vi hade valt att få rida en caprillibana barbacka. Banan bestod av ett litet hinder på en båge, travbommar på böjt spår, skrittavsaktning och så en studs där vi skulle in i trav och ut i galopp. Bollen gick riktigt bra, även om det var ett helvete att sitta på honom (han har världens skumpigaste trav.. no joke). Hoppen var så fina att Alex tyckte jag skulle hoppa honom barbacka jämt.. haha sa jag. På slutet var han jättefin, gick avslappnat och låg i formen (han brukar mest spänna sig, gå med kort steg och krulla in huvudet).

Fina Rubber Ball på RM-uttagningen för typ två månader sen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hittade din blogg via Showjumper, Cool blogg du har <3 kan du inte lägga upp en bild på Touluse han var så söööt <3

2010-12-20 @ 21:30:39
Postat av: Klara Hovstadius

SV: Nej men vi handlade för över typ 12000 så då fick vi det (:


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback