Höstmys

Jag vill ju att min blogg ska vara precis så där mysig som vissa bloggar är. Och när höstmörkret är på väg (hemskt, jag vet) så får jag väl sätta mig här på fårskinnsstolen och hitta på något mysigt att skriva om. 
     Mysiga filmkvällar, att komma hem från stallet med röd näsa och äta god äppelkaka, en mysig höstfika på stan med härligt sällskap, eller kanske bara en trevlig skoldag.
     För det finns faktiskt bra skoldagar också. De flesta är faktiskt det. Men det finns förutsättningar. Typ, roliga lektioner, (äcklig) lunch tillsammans med flickorna, flummiga lärare och underhållande uppgifter. Jag gillar skolan, Nästan alltid. Men jag hatar läxor och inlämningsuppgifter. Nästan alltid.
     Det blåser kallt ute, så nu vill jag bara ta en bra bok och lyssna på bra höstmusik (Coldplay är min nya kärlek!) och läsa en bra bok, eller kolla på en mysig film (varför har jag inte sett "Tillsammans är man mindre ensam" än?!?!).
    Jag vill ha en lila mössa, jag vill ta en mysig höstfika, jag vill rida ut och få sådär härligt rosiga kinder. Jag vill verkligen ha allt det där mysiga med hösten, jag vill ju det. Det som är just nu är inte riktigt sommar, inte riktigt höst. För kallt för klänningar, för varmt för mössa. 
     Men leran och regnet, de finns. Kan man inte bara få beställa en höst utan allt det där jobbiga? För det finns ju faktiskt få saker som är värre än blöta ridbyxor.

Kommentarer
Postat av: Emmut

DU MÅSTE SE DEN!!! den är min nya kärleksdilm :')

Postat av: Tootiki

Jag älskar viva la vida

2008-08-29 @ 08:35:26
Postat av: Astrid

Eller nåt värre än att hästen tycker lika illa om lera som du gör? Så att ingen av er vill korsa lerpölen precis vid grinden = inget blir gjort...

2008-08-29 @ 16:20:43
Din egen bloggadress/URL: http://korf.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback