Hästhelg

Fredag kväll spenderades på Lurbo, där det var RiksMästerskap i dressyr för Uppland. Vann gjorde Johanna på Fernando och Sandra på Cleo, båda för bästaste Lurbo såklart!

Efter RM hjälpte jag Hanna att fixa Rosita inför lördagens hopptävling, vi duschade och borstade henne och ryckte manen. När jag kom hem hann jag se det sista av Idol, jag har verkligen noll koll på vilka som är med men jag bryr mig inte heller så det gör väl inget.

På lördagen gick jag upp tidigt och cyklade till Lurbo med Julia, hon åkte till Mona och jag skulle vara hästskötare åt Hanna och Rosita. Det blev en väldigt lyckad dag för dem, det var deras första tävling tillsammans och de blev trea (0+0 fel) i LDn och det gick super (0+8 fel) i LCn också! Grattis tjejer! :)

På söndagen var det tävlingsdags för mig, Frida och Vanessa. Både jag och Frida skulle hoppa 0.90 m bed. A:0/A:0. Frida startade först av oss två, hon hade startnummer 7. Det blev 8 fel i grundomgången för dem, men Frida var rätt nöjd ändå. Jag startade som nummer 32. Vanessa var pigg och glad, så det var i princip bara att styra, och en dubbelnolla blev det! Vår tid räckte till en femte plats, så vi fick med oss en grön rosett hem.

image3

Kommentarer
Postat av: frida

ååh, ni var ju bäst!!

2007-10-25 @ 17:07:59

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback