Here wo gooooo!

Okej, "liten" sammanfattning av resan till Magaluf med min kära mäs Anna!

Dag 1 (tisdag): jag försover mig, blir väckt av mamma som knackar på för att hämta mig. Ingen frukost, bara att slänga släpa in väskan i bilen och hoppas att jag inte har glömt nåt. Vi har flyt hela dagen och kommer i tid till allt. Hoteller är sjukt fint och ligger nära allt! Vi är helt döda så det blir bara att kolla runt lite, sola & bada och sen gick vi ut och åt. Paella, sjukt gott! Sen dog vi i sängen.

Utsikten från balkongen, inte helt fel!

Dag 2 (onsdag): eftersom vi hade gått och lagt oss tidigt dagen innan åkte vi till Palma (Mallorcas huvudstad) idag. Bra val, eftersom det var molnigt och perfekt stadsväder. Vi kollade katedralen (utifrån, vi var lite snåla..) och en liten botanisk trädgård, och sen gick vi lös på affärerna i Palma. Sjuuuukt bra shopping, vi kom hem till hotellet vid 11 och sen fixade vi oss och gick ut.
Den kvällen var sådär eftersom vi var rookies. Först gick vi till den rekommenderade puben Bonkers (eftersom vi inte hittade Grabbarna Grus), där var det dött (vi var tvungna att köpa egen dricka!) och sen gick vi till nån annan pub där vi köpte ännu mer drinkar (rookies som sagt...). Till slut hamnade vi på Grabbarna Grus iallafall, där träffade vi några roliga norrmän. Vi bestämde att vi skulle festa med dem dagen efter, och sen gick vi hem eftersom vi var döda i fötterna efter den långa dagen i Palma.

Kyrkan Santa Eulelia i Palma.

Dag 3 (torsdag): Rätt slitna gick vi upp för att äta frukost, sen gick vi och la oss igen. Sen blev det stranden! På kvällen utgång, vi träffade några "roliga" svenskar som vi hängde med största delen av kvällen. Norrmännen var dock inte partypepp så dem fick vi vara utan.. Betalade inget för drinkarna iallafall!

Bargatan i Magaluf, precis nedanför trappan från hotellet!

Dag 4 (fredag): vi var lite döda igen och ägnade halva dagen åt att sova. Sen blev det stranden och poolen! På kvällen kollade vi först på VM-premiären och sen gick vi och la oss tidigt för att vi skulle till Marineland dagen efter.

Vi gick runt lite i Magaluf på kvällen också.

Dag 5 (lördag): Marineland! Barnsliga och djurtokiga som vi var var vi ju tvungna att åka dit! Det var delfinshow, papegojshow, sjölejonshow och en massa birds, leguaner, firrar och annat att kolla på. Det var kul, men det tog bara halva dagen så vid tvåtiden hamnade vi på stranden igen. På kvällen spelade England i fotbolls-VM och eftersom Magaluf är fyllt av britter stack vi till en brittisk bar där vi "kollade" på matchen, blev bjudna på drinkar och hade roligt! Bra kväll!

Sköna lirare!

Dag 6 (söndag): Sega tjejer! Poolen/stranden typ hela dagen (när vi inte sov alltså). På kvällen utgång, rolig kväll där vi träffade Adam Sandler för andra gången!

Arg tjej..? NO!

Dag 7 (måndag): sista riktiga dagen! Tog ingen sovmorgon för en gångs skull så vi var typ levande döda hela dagen, men men... Kollade på Holland-Danmark i en pub mitt på dagen, Anna somnade nästan... haha! Efter matchen tog vi bussen in till Palma för att köpa lite presenter och annat som vi inte hade köpt sist. Jag fick med mig en massa smycken, och ville ha ett par fina trosor (bilden) också men jag var för fattig :(

Sååå fina!

Dag 8 (tisdag): hemfärd! Sjuka förseningar på flygplatsen, vi väntade i minst 4 timmar. Inte kul, men till slut var vi hemma i ett kallt Sverige igen.