Sommarsammanfattning del 1 - juni

Sommaren 2015 - y u go so fast?!

Sommaren började lite pang bom i början på juni - jag redovisade mitt exjobb efter några stressiga veckor där jag mitt i deadline-tider först var en vecka på Gotland hos Emelie och syrran, och sen dessutom var tvungen att åka till Holland på begravning mitt i allt. Efter redovisningen andades jag ut lite och hann därför aldrig komma igång med att fixa det sista på uppsatsen innan sommarjobbet på Fjällnora var i full gång. Jag och Erika hade tagit oss för att inte köpa några busskort i år utan istället cykla de 2,5 milen fram och tillbaka varje dag - vilket vi också gjorde! Det är jag rätt stolt över, och det var väldigt bra att ha rejäl vardagsmotion för det är något med sommar och gym - de två går tydligen inte alls ihop? Vi fick vardagsträning, slapp sponsra skitbolaget UL men fick lite färre timmar att chilla varje dag. Så det fanns helt enkelt inte så mycket tid till att ha ett liv när man jobbar sex dagar i veckan och är hemifrån ca 10-22 dessa dagar. Nåväl, det gick ju bra och jag hade kul på jobbet också såklart!

Här är några bilder från juni:

Erika, Anna, jag och Trasan dricker skumpa för att fira våra exjobbsredovisningar

Fyra jävligt prydliga typer uppställda utanför Universitetsaulan efter mastersceremonin. Efteråt åt vi burgare på Burgers and Beers och cyklade sen hem till oss i ösregn och drack irish coffee!


Min sjukt smarta lillasyster Marjolein tog studenten! 

Två hurtbullar - jag och Trasan har precis kutat Ekebyloppet.

Sjukt mysig kväll på Värmlands uteservering med klasskompisar :))))

Denna skönhet till flickvän ser mätt ut innan crêpsen ens har kommit in... Här är vi alltså och livsjuter på Creperie Lemoni.


Två cyklande hurtbullar
Jag fick pengar till en ny vandringsryggsäck i examenspresent men kunde inte välja i affären så tog med två stycken hem. Här är vi ute och traskar i Hågadalen för att prova vilken som var bäst! 


Midsommar! Erika myser i soffan med nackspärr och pannkakor.


Ja vi var alltså inte på nån fest utan stannade hemma med denna smörgåstårta. HÅRT LIV!


Vi spelade Civilization och åt goda grejer iförda mjukisbyxor - värd midsommar ändå!


Här är vi lite mer finklädda (eller ja normalklädda) väntandes på bussen från jobbet (för övrigt enda gången vi åkte buss denna sommar?) på väg till Stockholm för att fira Lasse som fyller 60!

WELL WELL, fortsättning på denna härliga årstidssammanfattning följer! Stay tuned for JULY!
 

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback