Att förtränga det jobbiga

Ni vet att november ofta känns som den allra sämsta månaden på hela året? September är det fortfarande mysigt att det blir lite kyligare och man känner sig pepp på stickade tröjor, mysiga koppar med varm choklad och brasor? Under oktober är det fortfarande mysigt ute, med gula löv och svampplockning och den enda koppen varm choklad som blir av på hela hösten. Jaha, sen kommer november. Den fina hösten är slut, det man ser framemot med hösten har varit, (min födelsedag har passerat), det regnar, det blir vintertid, julen känns en evighet bort samtidigt som man knappt minns hur man någonsin kunde gå i shorts i det här jäkla skitlandet för bara några månader sen? Då är livet lite extra jobbigt. Man känner sig lite deppig.
 
Ja men exakt där är jag nu. Jag längtar till jul men det känns fel att tjuvstarta med julmusik, julpynt och och annat som hör december till. Då får man istället försöka hitta på lite annat som faktiskt är roligt på riktigt, för att överleva. Det är helt okej att gå ut och ta en fika på stan flera gånger i veckan, att beställa hämtmat en gång i veckan och typ laga den maten man faktiskt är sugen på istället för den maten man "borde" äta.
 
Såhär kan man göra! OBS att jag inte är en novemberlycklig person (eller jag är ju inte deppig men jag försöker liksom inte låtsas vara en lycklig guru):
 
Man kan bjuda över kompisar på mat och sällskapsspel! Behöver inte vara långkok som palt som vi gjorde igår, även nåt vardagligt som typ korv stroganoff är ju helt klart godare med trevligt sällskap! Och Settlers gör alla kvällar bättre.
 
Man kan mysa under en filt med iPad-spel och ett gulligt marsvin.
 
Gå ut och äta är ju det mysigaste!! Här är vi när fars dag firades. Pizza och vin är alltid rimligt.
 
En kopp te med en person man inte träffat på länge är ju hur fint som helst!
 
Alltså jag låter som en levande klyscha!!! Men ärligt, livet blir ju så mycket bättre om man planerar in saker som är roliga på riktigt. Jag ska i detta nu styra en tv-spelskväll på onsdag och sen försöka få någon att gå och fika med mig nån gång i veckan. Och nu i helgen ska vi till Gotland och hälsa på Emelie!! LYX!
 
Nåväl slut på klyschiga tips! Ge mig gärna tips på annat som jag borde göra mer. PUSS!
 
Jo juste! Ett tips till! Lyssna på bra musik som du typ längtar till att lyssna på, eller ännu hellre poddar (som jag har upptäckt för typ tre veckor sen). Karin & Saras podcast är sjukt bra! Och se tv-serier!
 

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback