Jinxat bloggande

Hej hopp!
 
Jag tror att jag (med oflit, ska tilläggas) råkade jinxa mitt eget bloggande när jag sa att jag var så jävulskt flitig. Det blev snabbt den största lögnen i mitt liv just nu (tror jag). Det är nu liksom två veckor sen sist? Nåväl, det är ju inte ett problem egentligen! Vad gör ni? Jag sitter på kontoret och lyssnar på Musikhjälpen som startade igår och ska snart göra lite statistik! Ikväll ska jag ner till Stora Torget där glasburen befinner sig i år och titta när Weeping Willows ska spela, det ska bli kul!
 
Annars är det väl en ganska vanlig vecka som pågår, med jobb här på SLU, träning, stallet, träffa kompisar och så jobb på Fjällnora i helgen. MEN! Det är mindre än två veckor kvar till jullov? HUR skönt?! Inte för att jag har en lång och tung termin bakom mig (det är ju trots allt bara en halv termin) men bara för att det är så jäkla mysigt med jullov, ledighet, vinter och familjen.
 
Julen i år ska tillbringas i Uppsala (som förra året alltså) hos mina föräldrar, skillnaden är att i år ska Erika också vara här med oss! Det är första gången hon firar jul med min familj så det känns mysigt. Jag har ju firat med hennes familj för två år sen men hon var för mammig och pappig för att våga förra året, men nu så! (hihi sorry att jag skvallrade, Erika!). Samtidigt ska Erikas föräldrar åka på Helsingforskryssning över jul, så vi ska få låna deras hund medan de är borta. Dubbelt mys under jullovet alltså! Efter mellandagarna åker vi norrut med Erikas päron och är i Gällivare över nyår och Erikas födelsedag. Det ska också bli sjukt mysigt såklart!
 
Här kommer lite bilder på grejs som har hänt sen sist (obs oklar tidsordning):
 
I lördags åt vi (jag, Erika, Klara, Hreinn, Anna & Trasan) pizza och drack Gosa-vin och myste hela natten! Somnade halv sju på söndagmorgonen så det är väl typ det bästa betyget på en myskväll ca någonsin.
 
Har julpyntat hemma! Ska ta fler bilder men denna tog jag för att reta min syrra som är i Moçambique och har det jävligt najs tror jag, men hon fick nog lite hemlängtan och julkänslor av detta så du får se det som en hämnd för alla strandbilder, Linde!
Mamma och jag på Sinterklaas som var den 5:e december, vår holländska högtid där vi har som tradition att alla pysslar en sak, köper en present och skriver ett rim till en person i familjen, så alla får ett paket var. Supermysigt!
 
Tre (skeptiska?) familjemedlemmar myser i soffan under Sinterklaas. Axel (mellansyrrans pojkvän), Erika och min pappa för de som inte vet!
 
Erika har introducerat mig till hennes absoluta favoritserie genom tiderna, Xena Warrior Princess. Coolare brud får man leta efter! Serien har underbart urkassa effekter och en jävligt snygg och cool huvudperson. Se den!
 
Här är lilla Dixie, Erikas familjs hund som ska hänga hos oss under jul! Här är en bild på hur "nöjd" hon var över att ha fått ett nytt täcke.
 
Förra söndagen firade vi den amerikanske högtiden Thanksgiving lite i efterskott. Vår amerikanska kompis Stacy bjöd in till fett knytkalas i 95:an, asmysigt!
 
Jag och Erika är söta samtidigt på bild! I förgrunden syns mitt amerikanske corn bread som jag bakade till Thanksgiving.
 
Posar i hissen på SLU like there's no tomorrow.
 
Fika med Tora har jag också hunnit med! Här dubbel-snapchattar vi :D
 
Allt som allt har livet varit som vanligt, dvs bra och lite mindre bra. Oftast är det ju mindre bra när det regnar ute, när man måste vakna på morgonen och när brödett hemma är slut. Ja ni hör ju... I-landsproblem :)))) Nu åter till mitt kära statistikprogram. PÖSS!
 

Kommentarer
Postat av: Marjolein

Vad långt Erikas hår har blivit! Fint dock :)

2015-01-01 @ 21:50:03

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback