Ridningen igår

Helst vill jag glömma ridningen igår, men det är nog bäst att jag dokumenterar skiten här ändå.

Red iallafall Aghera, som jag hade ridit en gång innan. Den gången red vi dressyr och det gick bedrövligt dåligt då med. Annica var borta och vi hade en vikarie som visserligen var väldigt duktig men hon hade sett hästarna några få gånger bara. Vi hoppade studs och en linje, en ganska enkel övning egentligen men Aghera är en turbohäst och jag är verkligen ingen turbohästryttare.

Vad jag än försökte göra så gick det bara fortare och fortare hela tiden, första språnget i serien blev okej men till nästa hinder sköt hon iväg och på tredje höll jag på åka av för att hon nästan krockade med väggen. Hon blev superstressad och jag började seriöst gråta av frustrationen, helt galet. Till slut hoppade jag av iallafall och vikarien Kristine kände på Aggans rygg, som jag var visste såg förjävligt omusklad ut. Dessutom ömmade hon massor när Kristine klämde, så det var inte så konstigt att hon blev stressad stackaren. Usch det var verkligen inget roligt ridpass, saknade Bollen precis hela tiden!

Aghera

Nu ska jag iallafall iväg och rida en annan fining, lille Rambler alltså!

Kommentarer
Postat av: Arne

Usch usch inge kul stackars dig :( nu ska vi rida i bra fart på bra hästar istället!

2010-09-18 @ 13:43:20
Postat av: frida

började du gråta stackare? Sånna lektioner är hemska. och synd att du inte fick hjälp av annica.


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback