Husmor studenten lagar...

...världens enklaste tomatsoppa.

Ingredienser:
500 g krossade tomater i burk/paket
2 buljongtärningar
1/2 paket tortellini av valfri smak (alltså ca 125 g)
Svartpeppar

Gör såhär:
Koka upp lite vatten med buljongen i en kastrull. Häll i de krossade tomaterna och tortellinin och låt koka ca 10 min (enligt förpackningen på tortellinin). Peppra efter smak!

Lätt som en plätt och sjukt gott. Och jag är inte hundra procent allvarlig med att ha recept i bloggen men det här kom jag på heeeeelt själv så jag var tvungen att dela med mig, iallafall till Astrid.
Tummen upp för att soppan är god, tungan för att jag precis hällde soppfan över halva min hand och min fåtölj när jag försökte äta skiten. GREAT!

Efter allt besvär jag har gjort för er är det minsta ni kan göra nu att laga skiten. Om ni vill.

Kommentarer
Postat av: Tootiki

Låter asnajs ju! Du är bra på detdär med sopor alltså. Och jag gillar tortellini! Bara att spara till framtiden dårå :)

2010-09-09 @ 21:55:38
Postat av: Astrid

Ska göra't nästa vecka! Ska bara köpa buljongtärningar... Ska skriva ett recept till dig nu, läs om en kvart eller nåt!

2010-09-09 @ 22:28:46
Postat av: Astrid

S.K. = Skön Kuk. Ett episkt uttryck från tågluffen som oftast inte alls har med kukar att göra. Kan förklara imorn!

2010-09-09 @ 22:52:51
Postat av: warnmark -Vinn ett par KL strumpor

Sv; Tack eller vad man säger :)

Postat av: Arne

Och gloögonen? Varför är dom?

2010-09-10 @ 15:54:02

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback