Dressyr

Jag red igår istället för idag, eftersom det är ridskolemästerskap på söndag ville de ge oss hoppryttare en chans att rida en hel dressyrlektion på de hästar vi ska tävla med. Jag ska ju rida Bollen, och honom har jag ridit dressyr på två gånger innan igår. Igår gick det dock riktigt jävla bra i dressyren för första gången!

Han var jättemjuk, och gick i en låg och rund form redan från början. I vanliga fall brukar han spänna sig som fan och bara krulla in nacken. Han rör sig jättemycket i hela kroppen också, så hans trav är i princip omöjlig att sitta ner i. Igår var han dock så pass avspänd att det gick riktigt bra. Synd bara att han inte kommer vara riden en timme innan jag ska hoppa upp, och att jag måste rida med stigbyglar...

Vi tränade iallafall på att rygga (gick sådär), serpentiner med övergångar (gick riktigt bra), uppridningar med halter (gick också bra) och galoppbågar i förvänd galopp (superjobbigt tyckte Bollen). Jag är iallafall riktigt taggad inför söndag, dock mindre taggad på att jag måste vara i stallet halv sju...

Bollen och jag på Brantshammar.

Kommentarer
Postat av: Frida

kul roos :D

Postat av: Frida

sv: haha jaa :P Nej tyvärr ingen bild...

2010-10-01 @ 20:16:00
Din egen bloggadress/URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad bra att veta! :D

2010-10-01 @ 23:07:28
Din egen bloggadress/URL: http://showjumper.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback