Ridning x 3

Igår blev det TRE ridpass. Det är liksom ungefär så mycket som jag brukar rida på en hel vecka.. Weird!

Först red vi i US vårt kadriljprogram till julshowen, jag red Cassandra. Hon är en liten nervös c-ponny så det gick väl sådär, men vi har fixat ett bra program nu iallafall (om vi lyckas få det snyggt. Det ska bli sjukt kul med julshow!

Sen red jag ut på Rambler. Första gången han blev riden på två veckor (illa, jag vet!) och vi red ut i iskyla med ett 4-årigt, väldigt busigt, russ i stallet. Det gick bra ändå men det blev bara trav. Förstår att Julia inte vill galoppera på busiga Henne, är inte helt säker på att jag ville det heller.. Höll dock på att frysa händerna och fötterna av mig, inte okej uteväder när man ska rida!

Sen på kvällen red jag lektion på Laguna. Stallets största häst, men hon kan lika lite som en bebishäst. Dock var hon väldigt fin och jag förstår varför hon är populär! Är ganska nöjd med passet, men det är svårt att göra öppna på en häst som knappt kan skänkelvikning...

Laguna

Kommentarer
Postat av: frida

go!! det gillar jag! :) varför ville hon inte galoppera? det stog att du förstod varför, men inte på grund av :P

Postat av: emelie

tre ridpass? Vilket fusk, själv har ja inte ridit på 1 månad :(

2010-12-07 @ 13:05:34
Din egen bloggadress/URL: http://komkoma.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback