Lurbo 0,90 & 100 - 6/11

90 cm:
Bollen kändes superfin på framridningen, och även på banan kändes det bra till sista hindret ungefär. Ettan och tvåan var inga problem, men på trean tappade jag antagligen benen för han smet på sidan (åt vänster, kan berott på att jag var klen i den foten kanske?). Sen hoppade han fint fram till sista hindret (fick nån rivning på vägen, kommer inte ihåg på vilket hinder). På sjunde och sista hindret, ett plank, bjöd han bra och så - tills han slängde sig åt vänster och jag hamnade på halsen. Han travade iväg och jag var tvungen att släppa taget. Så jävla sur på den här sista missen, annars väldigt nöjd med rundan.


1 m:
Jag var taggad på revansch men samtidigt slut i skallen, och Bollen lite trött i kroppen. Kändes ändå bra efter framridningen trots att vi hade kommit lite tokigt på framhoppningshindrena vissa gånger. Inne på banan började det sådär, jag rev både ettan och tvåan och vi drog på världens nit på trean (samma trea som i 90), men det var bara för att vi hade lite dålig galopp och då kom han för nära. Sen kom vi över den och han hoppade resten av banan jättebra! Fick med mig en till fjuttig rivning men det bryr jag mig inte om än. Bollen var duktig och jag är jättenöjd med den här rundan, behövde tydligen den där niten för att komma igång och rida ordentligt.

Jag vet att det är fult att kopiera bilder, men ni kan andas ut för jag tänkte ändå köpa den här av Elin :)

Kommentarer
Postat av: Frida

ja usch det såg lite läskigt ut när han sprang iväg och du fick släppa :P sadeln gled ju runt och allt. Men kul att du är nöjd med andra rundan!

Postat av: Frida

sv: Den sista :)

2010-11-08 @ 07:56:00
Din egen bloggadress/URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: Frida

sv: Ja :D banan är som bäst nu när den är kall och lite blött i marken. Då blir det bäst svikt och inte så djupt. Den är ju inte frusen som skogsvägarna var. Varför så förvånad? :P

2010-11-08 @ 07:58:01
Din egen bloggadress/URL: http://equest.blogg.se/
Postat av: Tootiki

Men gud vad stor han ser ut på bilden! Det ser inte ut som om han tar i ett dugg heller!

2010-11-08 @ 13:26:03
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/
Postat av: Maha

Så himla bra är ni!!!

2010-11-08 @ 16:55:17
Din egen bloggadress/URL: http://livingallthedreams.blogspot.com
Postat av: Astrid

snyggt schabrak må jag säga. :) :) :)

2010-11-08 @ 22:35:28
Postat av: Sara ;P

fin häst! stam? :P

2010-11-19 @ 20:18:37
Din egen bloggadress/URL: http://saraborgbromeee.blogspot.com/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback