Lukter/ljud och minnen

Igår kväll skulle jag smörja in händerna med en handkräm som pappa köpte i Brasilien för typ två år sen. Out of nowhere började jag tänka på Twilight-böckerna, och kom fram till att jag läste dem typ hela vintern efter att jag precis hade fått handkrämen. Min hjärna kopplade alltså ihop den här lukten (når slags bär blandat med vanilj) med Twilight... Weird. Men ganska coolt.

Typ samma sak hände förut när jag lyssnade på What If (en Coldplay-låt), helt plöstligt mindes jag Teneriffa, eftersom X&Y-skivan spelades sönder av oss när vi var där våren 2009.

Visst är det lite häftigt med sånt här? Som gammal tant kommer man säkert minnas en massa grejer från barndomen bara man känner lukten av farmors smörkaka eller så... Nån mer än jag som känner igen det här?

Det var bra härligt på Teneriffa!

(och nej jag är inte efterbliven, jag har vetat att det funkar såhär ett bra tag, men kom mig inte för att skriva om det förrän nu)

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag gör!! Det är coolt!

Postat av: mom

Så häftigt fungerar hjärnan! Puss

2010-11-16 @ 20:47:39
Postat av: Arne

Men hallååå, har du aldrig luktat på en gammal parfym eller? ;)

2010-11-16 @ 21:26:01
Postat av: Tootiki

samma här darling. Fast vissa lukter plockar fram mindre bra minnen ;)

2010-11-17 @ 10:16:28
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback