Träning #1 - ridning

Jag red i ridhuset, som planerat. Idag red jag på tredelat bett och lånade Elins remontgrimma, för pållen min har en tendens att tjafsa med munnen (ja vi har kollat med vet typ 100 gånger). Remontgrimman var då alltså för att stänga igen munnen på honom. Tredelat bett är typ det enda man får tävla dressyr på, så det var dags att testa det igen. Jag har använt det förut såklart, men den sista tiden har jag mest ridit på kimblewick (jaktkandar) och vanligt rakt tränsbett, och det är nog det han gillar bäst - men vad gör man väl som tävlingsmänniska?

Iallafall, det var ganska lugnt i ridhuset vilket är skönt, för Rambler kan vara lite svårstyrd när han är pigg vilket han var idag. Han gick riktigt bra, även om han tjafsade med munnen lite mer än med de andra betten. Jag red väl runt i en halvtimme kanske, både trav och galopp. Jag hade ingen riktig plan, vilket brukar vara dåligt men det gick bra ändå. Flyttade lite för skänkeln och jobbade mycket med ytterskänkeln, mer detaljerat än så var det inte. Fick en riktigt bra känsla när jag satte mig ner i traven på slutet iallafall!


Sötingen & jag

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback