En riktig stalldag

Idag har jag varit i stallet hela dagen nästan, började med utsläpp vi 8 och gick sen hem till mina föräldrar och var där i kanske en timme, sen åkte jag med syrran och Frida till IKEA och Hööks. På IKEA köpte jag bara vegetariska pizzor

OH FUCK kanske ska lägga in dem i frysen kom jag på nu

...

iallafall, pizzor och billiga chokladbollar blev det (haha). Sen blev det Hööks, det var dit vi skulle från början. Pizzorna var bara en hungrig omväg från min sida. På Hööks var det iallafall 20% på alla schabrak, så ni kan ju gissa hur mycket det kliade i fingrarna... Höll mig iallafall, men köpte däremot ett fint bling-pannband och en snygg grimma:


Det svarta blev mitt!

Den fina grimman, 25 spänn!

Sen när vi var tillbaka i stallet fick Frida ryck på vårt stökiga stall och började städa, jag hängde på såklart och det blev en riktig storstädning. Hittade en del kul grejer, men en jävla massa skit också. Bland annat ett mystiskt blått pulver i en påse som såg ut att vara från 90-talet.. ew!

Efter städning och mockning red vi ut en sväng i Hågadalen, det blev barbacka med ländtäcke över benen. Båda pållarna gick fint, det var en mysig tur.

Eftersom jag ALLTID är seg så blev det såklart bråttom till Lurbo-ridningen, men vi hade lite "tur" eftersom det var en i gruppen innan som hade ramlat av så vi blev inte så farligt sena. Jag hoppade på Pyret, usch det var läskigt. Han är lite som en ånglok i nerförsbacke utan nödbroms, men till slut fick jag hyfsad ordning på det iallafall, sista rundan blev helt okej. Hoppade inte så högt, utan det var mer för teknikens skull. Tror i och för sig att lite högre hinder hade fått honom att bromsa upp men då hade jag fegat ur så det hade nog inte gått ändå. Ska fortsätta rida Pyret en del framöver, tror jag kommer lära mig mycket av honom!

Kommentarer
Postat av: Frida James

jag tycker du red pyret bra idag, va nöjd :)


Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback