Back in the days

Provridning av Vanessa

Vart var det? - Dalarna, några mil utanför Sala
Vilket datum? - 25/3 2007 och 31/3 2007 om jag minns rätt
Kommer du ihåg vad du hade på dig? - Min blåa stalltröja, säkert blå ridbyxor, skor, chaps och Arnes blåa sammetshjälm. Och säkerhetsvästen...
Vad heter föredetta ägaren (som då ägde hästen)? - Gunnel

Gick den på tygeln? - Ja, men ganska mycket bakom hand då och då.
Gjorde du skänkelvikning? - Ja.
Travade du? - Ja
Galopperade du? - Ja
Hoppade du? - Ja
Hoppade du bana? - Ja, andra gången.
Hoppade du 80 cm? - Ja
Vad hoppade du som högst? - 90 kanske
Tyckte du det var högt? - Nej
Red du ut? - Ja, andra gången
Tyckte du om hästen direkt efter du provridit? - Jag var fast efter att jag hade ridit i 5 minuter ungefär. Vilken jävla ridkänsla man fick!
Var den lat? - Nej
Var den stark? - Nej
Var den het? - Lagom
Var den pigg? - Lagom
Sa de som ägde den att du red den bra? - Nej, men hon sa inte att det var dåligt heller.

Till sist, vad fastade du för hos din häst? - Hennes temperament, framåt men inte för pigg, hennes inställning till hinder och hennes mjuka gångarter.

Har precis hoppat upp på prinsessan.

Underbara häst!

Inte så värst fin i kroppen men ändå finast!

Kommentarer
Postat av: ast

de snygga hastarna ar elaka har jag lart mig. sota hastar ar bast. fula hastar ar iofs battre for da ar det ingen annan som tycker om dem, hehe, ensamratt!

2010-03-01 @ 16:06:54
Postat av: Frida James

kul inlägg :) och vanessa är föralltid bäst!

Postat av: S O F I A -satsar till 100!

Jättefin blogg :O ;)



Läs om olika ridövningar och tips, få massor av update med roliga / fina bilder och filmer, tälingar och mycket mer på en fullspäckad hästblogg ;D



http://sofiaelinab.blogg.se



Att titta skadar inte ;)

2010-03-02 @ 18:49:00
Din egen bloggadress/URL: http://sofiaelinab.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback