Tävlingar i höst

Har jobbat hela dagen och har inget kul att berätta, så jag skriver om något helt annat istället.

Till hösten börjar jag i Lurbos tävlingsgrupp igen, denna gång i hästhopp-gruppen. Förut gick jag ju i ponnyhoppgruppen (2006-2007), sen skaffade Frida & jag Vanessa så då slutade jag. Har tävlat lite (3 lokala tävlingar) med Rambler också men vi kommer ingen vart eftersom han är skadad till och från hela tiden (känns det som iallafall...), men nu tröttnade jag på att försöka träna till tävling med honom och frågade om jag fick vara med i tävlingsgruppen igen. Det fick jag, så till hösten alternativt till våren ska jag tävla ridskolehäst i hoppning. Sen om Rambler håller sig frisk är det inte omöjligt att vi tävlar lite också, men det blir nog dressyr isåfall!

Tänkte iallafall skriva lite om några av Lurbos ridskolehästar som jag antagligen kommer få rida i höst, och sen eventuellt tävla någon av dem.


San Serrano "Berra", valack född 1995 som tidigare har gått 1,20 hoppning. Har aldrig ridit honom men han verkar rolig att rida även om han ska vara stark i hoppningen. Honom hoppas jag på att få rida en del, har bara hört positivt om honom av de som testat.


Famira G "Myran", sto född 1995. Bilden är från 2004 tror jag, så hon har varit med ett tag. Har gått upp till 1,10 med ridskoleryttare iallafall, och plockar ofta rosett. Hon var skadad i kotledsinflammation i nästan ett år men nu är hon nog fräsch igen. Inte helt hundra på om hon får tävla mer, men hon är iallafall riktigt rolig att rida och världens snällaste!


Rubber Ball "Bollen", valack född 1997. Har gått 1 m hoppning så vitt jag vet, även tävlad en del dressyr. Pigg häst med mycket gång, nästintill omöjlig att sitta på i trav (haha). Har ridit honom typ två gånger, ganska svårriden men också väldigt rolig att rida. Får se om det blir något med honom!

Sen kommer det troligen en eller flera nya hästar till hösten, så det blir till att avvakta och se vad som händer. Är grymt taggad iallafall!


En liten bild från min och Ramblers första hopptävling på Knivstaortens RK -08.

Kommentarer
Postat av: Tootiki

Och jag r grymt taggad på att vara hästskötare! It has been toooo long.

2010-07-19 @ 22:17:32
Postat av: Frida

yey! vad spännande det blir! Hoppas du får till hösten! och myran är bäst, men tror inte hon får tävla mer :(

Postat av: Anna

Myran har gjort sitt på tävlingsbanan :) men Berra är en riktig pärla, är lite ledsen över att jag inte han ta ut honom på nån tävling :/

2010-07-22 @ 23:56:46
Din egen bloggadress/URL: http://annaknutsson.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback