Vad göra när det är kallare inne än ute

Vaknade imorse och det var fjorton grader inne. Mössa och halsduk på, sen åt jag min frukostgröt. Gick ut och upptäckte att där var det minsann tjugosex grader. Vart är världen på väg?

Det är då man går från Frida (som bor i Sunnersta) hem till mig (alltså ca 2-3 km), sen vidare till stallet och spendera en ljuv stund åt att fylla blåa påsar med tio olika sorters torkat gräs och att hälla fem olika pulver och två sorters pelleterad hästmat i en hink. Mocka frusen skit gjorde vi minsann också. Och tinade 26-gradig is. Isen var 30 cm tjock. Den låg i en hink.

Ja puckon SJÄLVKLART var det 26 grader kallt. Jag försökte bara luras.

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback