The day of awesomeness!

Hej alla underbara bloggläsare!
Idag mår jag riktigt bra. Dagen startade med att solskenet väckte mig då det träffade mitt vackra nylle genom fönstret. Jag studsade upp som en hoppstylta ur sängen, slängde i mig frukost och insåg att klockan faktiskt bara var 09.50. INTE OKEJ. Jag bara måste komma för sent, ger mig en kick ser ni. Så jag satt på arslet i ungefär 15 minuter till och facebookade (mobbade folk vill säga) innan jag spatserade till skolan i mina fantastiska kläder.
Kylan bet mot kinderna, solen sken och jag njöt av all uppmärksamhet lärarna gav mig när jag passerade Blåsenhus. Dagen var min, mine alone och jag tänkte verkligen inte dela med mig av den! Väl inne i sluskharemet (ebc tror jag det kallas mer vardagligt) så fick jag reda på att min lärare var sjuk. Överdos av kaffe? Who knows, I don't care. Jag travar hem lika raskt bara för att glänsa framför Blåsenhus fönster än en gång. Lärarna är verkligen avundsjuka! Eller hade jag bara glömt knyta skorna?
Hah, knappast. Jag är Roos van der Spoel och hela världen ligger för mina fötte.. skosnören.
Hemma inser jag att jag har en häftig känsla inom mig. Dagen är perfekt hittills men det är något som saknas.. vad kan det vara? Hur mycket jag än funderar så kommer jag verkligen inte på det! Frustrationen är maximal! Spenderar nära en timme åt att luska ut vad känslan egentligen vill säga mig. Solen skiner lika klart som alltid, temperaturen har nog stigit ett par grader och mina skosnören är ju uppknutna då jag faktiskt är belevad och inte går med skor inomhus. Föredrar flipflops eller klackeskor så grannarna under blir galna.
Höhö.
Men sedan, sen! Absolut jätteefter Det!! Det med STORT D. Inser jag vad dagen saknar..
Jag får ett sms, av en geolog.. geologen sitter på geocentrum alldeles ensam och allena. Jag inser... jag saknar stenätarna! Hur kan en dag vara komplett utan att få se deras vackra ansikten? Känna på deras personlighet och få dela med sig av deras senaste erfarenheter av kaffedrickande och spaltningsförmågor?
Det kan inte jag i alla fall, dagen är min så jag travar snabbt mot geocentrum! (med en avstickare mot någon random ICAtrashaffär där jag hittade morötter. Omnomnom!
In på geocentrum, springer superivrigt mot centrumets ände (ja, centrum har ändar) och DÄR..... sitter tre geologer och glor på datorer. Min dag kommer verkligen bli komplett idag, som att första gången smaka på en passionsfrukt, eller vinna på bingolotto.. bara sådär, THIS made my day. Slår mig ner i gemenskapen, jag känner mig jättevälkommen för alla vet ju att geologer är de snällaste och goaste människor som finns. Bra mycket bättre än den där vita betongklumpen kvarteret bortanför med sina maskälskande murmeldjur och fan och hans moster.
Nej, här trivs jag.. jag tar min superduperdator MAC och dagen kan äntligen börja, bättre än dagen började innan!
Timmarna går, Roos van der Spoel njuter och efter en stund tar jag mig bort till SGU där min fantastiska xo xo syster Majo spelar. Hon sjunger bedårande vackert, jag gråter floder och sen svämmar floderna över. Så rart och alldeles underbart! Min alldeles egna underbara syster är nästan lika bra som mig. Touching...
Och dagen fortsätter i sin alldeles egna underbarighet, jag hittade en spegel. Fantastiskt.. mitt ego kan aldrig få nog av sig själv så jag drar en råflört och ser hur spegeln ger responsen, dock med fel hand så den är inte lika perfekt som jag.
För jag är Roos van der Spoel och jag är perfekt.
Och apropå ingenting så har jag börjat fundera. Varför heter det äppelskrutt? Jag menar.. man har ett äpple, som man tuggar på och SEN heter det skrutt mitt i allt? Låter jättedumt alltså jag kan inte fatta detta. Det är jättediskriminerande mot våra äpplen att de ska måste byta namn bara för att de misshandlats? Jag menar... tänk om jag tar och tuggar lite på DIG och börjar kalla dig för människoskrutt? Hur skulle det kännas va!?!? Inte helt okej jag tänkte väl det. Nej hädanefter önskar jag att alla mina läsare ska sluta säga äppelskrutt utan bara helt enkelt "ätet äpple" eller "halvätet äpple" eller "äpple med snaggade kanter" eller "äpple som typ är uppätet".
Äppelskrutt är inte okej.
Och jag är Roos van der Spoel och jag har alltid rätt.
Och förresten så måste ju uppenbarligen gubbstruttar vara uppätna.. tänk er ett rangligt benrangel med käpp som knackar runt. Gubbstrutt.... höhöhö.
Nej nu räcker det för mig, nu ska jag gnugga strykjärnet och se till att mina alldeles perfekta kläder är mer än perfekt i morgon. Tjingelingplingeling och hadeluttanlej och leverpastej.
Roos - the Star

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback