Julshowen 2010

I lördags höll vi i Ungdomssektionens styrelse i julshowen. Alltså var vi i stallet redan fredag kväll och tränade på våra nummer, planerade och åt pizza. Vi sov kvar i stallet och lördag morgon började fixandet. Det blev ett jävla rännande hit och dit någon timme innan showen började, men prick halv 4 satt vi i USS på våra hästar och vi drog igång showen med en kadrilj som gick riktigt bra!

Klara har skrivit om resten av showen nummer för nummer här, IN OCH LÄS!

Som ni kan läsa på Klaras blogg var jag Harry Potter, alltså "huvudrollen". Jag red först i kadriljen och var även med i fyra andra nummer. Först när jag (Harry), Ellen (Ron) och Julia (Hermione) hittade den första horrokruxen som Voldemort (Unni) hade "gömt" på sitt huvud. Vi travade runt henne i en cirkel men det var en "barriär" som gjorde att vi inte kunde nå, så då spelades låten "Can't touch this" och Unni körde en rolig dans. Efter en stund bröt jag barriären och Ron kunde springa fram och ta horrokruxen (en tomteluva).

Tredje numret jag var med på var körningen, vi hade byggt fram en precisionsbana som först Elanor, sen jag och sist Elin fick köra med Mille. Det var jättekul och gick riktigt bra, jag körde fort och välte två eller tre koner bara. Efter körningen skulle två duktiga dressyrryttare rida en spegelritt men de var lite sena så jag fick springa in och improvisera fram en dans. Folk verkade gilla det, de skrattade en del iallafall ;)

Efter dressyrryttarna spelade vi upp Potter Puppet Pals - Mysterious Ticking Noise (originalet på youtube HÄR) där vi stod på plintar precis nedanför läktaren så folk såg oss inte först, sen hoppade vi upp. Det blev väldigt lyckat och roligt, kan kanske fixa film på det här numret.

Mitt sista nummer var när jag, Ron och Hermione kom in med Mille (jag körde). Vi gick fram till publiken och bad om hjälp att hitta den sista horrokruxen, en bjällra. Bjällran satt på Milles nos, så småbarnen tyckte det var riktigt roligt.

Julshowen blev alltså GRYMT lyckad även om jag fick springa runt som en skållad råtta för att få allt att klaffa. Vi fick hur mycket beröm som helst och flera sa att showen var den bästa genom tiderna! Verkligen kul att höra nu när vi lagt ned så mycket tid.

Vår poster!

Kommentarer
Postat av: Frida

du var ju hur grym som helst! modig du är som dansade! fixa film på puppet pals :D

Postat av: Tootiki

Ett ord bara: Jättelyckat!

2010-12-14 @ 12:27:19
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback