Besvikelse & misslyckande

Egentligen tycker jag bara det är jobbigt när folk skriver i sina bloggar om att de är ledsna/mår dåligt osv men oftast är det kanske bara för att de vill skriva av sig? Folk brukar ju inte skriva varför de är ledsna, så man vet inte riktigt hur man ska reagera på inlägget.

Nu känner jag dock för att skriva av mig lite, och ni behöver verkligen inte läsa om ni inte vill. Ni får tycka att jag är töntig, jag bryr mig inte. Men i alla fall: jag sökte ju till Väl-Com (mottagningsansvarig) för 2011, och var på intervju för det i onsdags. Jag tyckte intervjun gick bra, även om det så klart alltid finns saker att förbättra. Nu i lördags fick jag reda på att jag inte fick någon post, och först då märkte jag hur gärna jag hade velat komma med. Jag har sett fram emot det här sen mottagningen i år, och hade egentligen aldrig funderat över att jag inte skulle komma in.

Jag menar, jag är awesome. Förlåt, men det är sant. Däremot är jag tydligen inte så bra på att marknadsföra mig själv... Inte ens för människor som känner mig (jag kände alla fem som var med på intervjun), och inte tillräckligt bra för att bli bland topp fem bland de 15 som sökte. Visst, chansen att komma med var 33%, men ändå. Jag kan inte låta bli att tänka en massa saker som jag kunde sagt under intervjun som kanske hade gjort att jag hade kommit med. Det som stör mig mest just nu är att två väldigt nära vänner till mig fick varsin post, så varje gång de pratar om arbetet eller klagar på att det är jobbigt kommer jag bli bitter på dem. Hur kul är det att vara avundsjuk på människor man tycker massor om?

När jag läser det jag har skrivit inser jag hur töntigt det låter, och det är det också egentligen. Det finns ju en massa annat roligt att se fram emot. Återkommer när jag har kommit på vad!

Just ja, on top of this, fick tillbaka djurfysiologitentan idag. UNDERKÄND! För första gången. Det är skrattretande verkligen! Men jag deppar inte för det, det är ju bara att göra om den. Då ska jag skriva en femma på den!

Kusiner och jag ♥

Kommentarer
Postat av: Astrid

<3

2010-12-07 @ 17:42:46
Postat av: arnebanarne

stackars liten :(

2010-12-07 @ 19:23:22
Postat av: Frida

Att man skriver om att man mår dåligt i bloggen är ju bara för sin egen skull egentligen. Det känns bättre när man har skrivit av sig, och kanske för att få en tröstkommentar. Men eftersom man ändå vet att det är många som läser så vill man inte skriva allt och varför man är ledsen.. Det är jobbigt att läsa när andra bara klagar. Men när nära vänner klagar är det helt ok! Då kan man ju bara "lyssna" och förstå :)



För det andra så älskar jag att du är skitsur för att du inte kom in! Inte att du är sur i sig såklart, det var ju tråkigt att du inte kom in.. Men det är inställningen, att du blev så förvånad att du inte kom in! Det är bra självförtroende :) Det ska man ha!



Jag har blivit så himla irriterad på folk på sista tiden. Även på folk jag tycker om! Det är så dumt, och jag blir arg på mig själv!



Du är skitbra!

Postat av: Tootiki

Helt rätt att skriva av sig ibland tycker jag! Och som Frida säger är det ibland bara bra, så att vänner kan förstå varför man är deppig ibland :P



Och du, jag älskar ditt självförtroende. DET är det inte så svårt att bli avundsjuk på!



Grattis till ditt första U förresten :P. Se bara upp med att få omtentor nästa termin då en omtentavecka är den innan valborg ;) (från en säker källa). Jag fick en 5:a på Astronomin. Nöjd :D

2010-12-08 @ 08:52:42
Din egen bloggadress/URL: http://kaizahl.blogg.se/
Postat av: my

Määh Roos! :O Jag trodde du var självklar...du är ju awesome! Det vet vi allihopa! kram på dig!

2010-12-08 @ 19:05:59

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback