Tredje kolet! Tredje kolet. Tredje kolet...

Ungefär så många gånger upprepar vår lärare allt han har att säga, så det går inte särskilt snabbt. Han slösar däremot inte mycket tid på att förklara ordentligt. När jag bad om en förklaring en gång sa han "slå upp det i den boken om ni är så blåsta att ni inte fattar ändå". På världens gotländska dialekt! Väte och kväve blev helt plöstligt vete och kveve. Mycket intressant...

Och sen finns det andra dryga lärare. Jag kom precis hem från skolan efter en jobbig lektion med gotlänningen, och ser att jag har fått mail. Från labläraren. "Hej. Du har en del att förbättra innan rapporten är godkänd." Men kul, verkligen. FAN vad jag hatar kemi just nu!!

Nu ska jag cykla till affären för att köpa lite käk, sen måste jag väl sätta igång med den där jävla rapportidioten.


Längtar tills det är så varmt igen! Fast inte fan ska jag klaga på vädret idag :)

Kommentarer

Skriv något roligt eller intelligent!

Namn:
Kryssa här, då glömmer jag dig aldrig

Mailadress i denna ruta:

URL/bloggadress:

Kommentar här tack:

Trackback